11/9/14

Γιατί δεν διορθώνει η μετοχή της Aegean - Η Goldman Sachs και η Euroxx

Διαφυγόντα-Ψίθυροι Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014

Γιατί δεν διορθώνει η μετοχή της Aegean - Η Goldman Sachs και η Euroxx
Από το πρώτο μας δημοσίευμα, για την Aegean Airlines, στις 11 Αυγούστου, όταν η μετοχή της έκλεισε στα 5,09 ευρώ, ακολούθησε ένα μίνι-ράλι στα 6,80 ευρώ, ενώ προχθές, κατά την πτώση του ΧΑ κατά 2,5%, η μετοχή κατέγραφε ισόποσα κέρδη. Γιατί, λοιπόν, δεν διορθώνει ο εν λόγω τίτλος; Και πώς «εμπλέκονται», Goldman Sachs και Euroxx;

Θα θυμάστε, όσοι παρακολουθείτε, έστω και με διαλείμματα, τα της χρηματιστηριακής αγοράς, τι έλεγαν όταν μεταβιβάστηκαν ποσοστά των βασικών μετόχων, ότι η οικογένεια Βασιλάκη «φόρτωσε σε ξένους τα χαρτιά», ότι «θα βγάλει μούφα αποτελέσματα και ότι δεν μπορεί να αποτιμάται περισσότερα, ακόμα και από θεωρητικά μεγαλύτερους ομίλους».

Δείτε, όμως, τώρα τις εξελίξεις, τις εκτιμήσεις και τις τιμές-στόχους, τόσο για την ίδια την εισηγμένη αεροπορική εταιρεία, όσο και για ξένες ομοειδείς επιχειρήσεις, που δίνουν ελληνικές χρηματιστηριακές και μεγάλοι ξένοι οίκοι, προκειμένου να έχετε μία πλήρη εικόνα του «γιατί δεν διορθώνει η μετοχή της Aegean», όπως αναρωτιέται η χρηματιστηριακή πιάτσα.

Η Euroxx Χρηματιστηριακή, σε ανάλυσή της, με κλείσιμο στα 6,80 ευρώ και κεφαλαιοποίηση 485 εκατ., δίνει τιμή-στόχο τα 9,8 ευρώ. Υπολογίζει δε, ότι το 2014, η εταιρεία θα έχει τζίρο 936 εκατ., EBITDA 109 εκατ. και κέρδη 70 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, θα παίζει με P/E 7 το 2014 και με EV/EBITDA 1,72.


Υπάρχει, όμως, στο μοντέλο της χρηματιστηριακής η εξής σημαντική επισήμανση: με την ήδη διαπιστωμένη αποδυνάμωση του ευρώ και πολύ περισσότερο αν αυτή συνεχιστεί, η τουριστική αγορά της Ελλάδας θα καταστεί μεν φθηνότερη και ελκυστικότερη, αλλά αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες στο κόστος καυσίμων.

Γι' αυτό το λόγο, αναθεωρεί την εκτίμησή της για το κόστος καυσίμων από 259,3 εκατ. το 2015, σε 266,4 εκατ. και για το 2016, από 274,3 εκατ., το αυξάνει σε 288,3 εκατ. ευρώ. Παρά ταύτα, όμως, δίνει πρόβλεψη κερδών, στα 70 εκατ. το 2014 -όπως προαναφέραμε-  74 εκατ. για το 2015 και 76 εκατ. για το 2016.

Πού κολλάει τώρα η Goldman Sachs; Ο ξένος οίκος, στα top picks των ΗΠΑ, μεταξύ των 10 κορυφαίων έχει την Delta Airlines και δίνει τιμή-στόχο τα 62 δολάρια για τη μετοχή της, από 40 τώρα. Ενώ, θα παίζει με P/E 10,9 το 2015 και θα έχει μερισματική απόδοση 0,9%.
Στην Ευρώπη τώρα, η Goldman Sachs, μέσα στις 10 top μετοχές, περιλαμβάνει την easyJet και από τιμή 1.342 πένες, δίνει στόχο τις 2.010 πένες, με P/E του 2015 στο 10,7 και μερισματική απόδοση 2,5%.

Προσέξτε τη συνέχεια. Η Aegean, για να παίξει με P/E 10,7, με τα κέρδη του 2014 και όχι της επόμενης χρήσης, θα πρέπει να πάει η τιμή της στα 11,08 ευρώ!

Η Euroxx, βλέπει για το 2014, μέρισμα 0,7 ευρώ, δηλαδή, μερισματική απόδοση 10,29%, με βάση την τωρινή τιμή της μετοχής και αν αυτή πάει στα 11,08 ευρώ, τότε η μερισματική της απόδοση διαμορφώνεται σε 6,31%.

Αντιλαμβάνεστε τώρα, γιατί δεν γυρίζει πίσω η μετοχή της; Πολλοί θα το ήθελαν, γιατί δεν την (και μας) πίστεψαν και έμειναν εκτός, αλλά ποτέ δεν είναι αργά, εκτός και αν χάσουν και τις επόμενες... πτήσεις.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me