Για το θέμα που έχει ανακύψει ή εντέχνως κατασκευαστεί τις τελευταίες ημέρες, σχετικά με το αν μπορεί το ΤΧΣ να υποβάλει δημόσια προσφορά για τα Warrants των τραπεζών, η θέση εξειδικευμένου ξένου νομικού γραφείου,στο οποίο προσέφυγε το ''S&B'', είναι απολύτως αρνητική!
Η άποψη που τεκμηριωμένα διατυπώνει το υψηλόβαθμο στέλεχος της αλλοδαπής νομικής εταιρείας, η οποία έχει πλούσια εμπειρία, είναι απολύτως αρνητική ως προς μία τέτοια προοπτική, δηλαδή την αγορά των Warrants από το ΤΧΣ.
Όπως εξηγεί στο "S&B" το κορυφαίο αυτό στέλεχoς της πολυεθνικής δικηγορικής εταιρείας, η σύσταση του ΤΧΣ έγινε αποκλειστικά και μόνο για την ανακεφαλαιοποίηση και τη σταθεροποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, με χρήματα που δανείστηκε το ελληνικό Δημόσιο και για τα οποία ως γνωστό πληρώνει υψηλούς τόκους.
Τα κεφάλαια αυτά απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για άλλο σκοπό, καθώς η χρήση τους προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου των τεσσάρων ελληνικών συστημικών τραπεζών, οι οποίες δεν καλύφθηκαν ή δεν θα καλυφθούν από ιδιώτες.
Η κατηγορηματική αυτή δήλωση του κορυφαίου ξένου νομικού αποδεικνύει ότι, όσα λέγονται περί επικείμενης δημόσιας πρότασης αγοράς των Warrants των ελληνικών τραπεζών, με χρήματα του ΤΧΣ, είναι εκ του πονηρού.
Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα δικαιώματα προαίρεσης (Warrants) έχουν δοθεί δωρεάν και ως κίνητρο, σε όσους συμμετείχαν στις αυξήσεις.
Το μόνο που μπορεί να γίνει, αφορά στην περίπτωση ενός swap (ανταλλαγή) χωρίς κεφάλαια, δηλαδή αφορά στην ανταλλαγή Warrants με μετοχές, αλλά και πάλι απαιτείται ειδική ρύθμιση προς τούτο.
Αυτό που θα πρέπει να εξηγηθεί είναι ότι, το θεσμικό πλαίσιο που θα κατατεθεί, σχετικά με την επικείμενη αύξηση της Eurobank, θα ρυθμίζει τον τρόπο, με τον οποίο θα μπορεί να γίνεται αύξηση κεφαλαίου, σε τιμή χαμηλότερη από αυτή της τιμής κτήσης του ΤΧΣ, ενώ θα περιλαμβάνει και άλλες παραμέτρους, όπως τον ορισμό μίνιμουμ τιμής κλπ. Οι ρυθμίσεις αυτές, θα είναι οδηγός, αν όχι υποχρεωτικές και για τις άλλες τρεις συστημικές τράπεζες.
Θυμίζουμε ότι το ΤΧΣ, βάσει νόμου, μετά από 36 μήνες μπορεί να πουλάει ελεύθερα, ενώ η διαδικασία που διέπει τα Warrants πάρα πολύ δύσκολα μπορεί να αλλάξει. Με δεδομένο μάλιστα ότι θα θίγονται τα συμφέροντα υφιστάμενων κατόχων μετοχών, είναι βέβαιο ότι θα επακολουθήσει κύμα αγωγών από όσους απέκτησαν ή εξάσκησαν παραστατικούς τίτλους, πριν από την όποια αλλαγή.
Βεβαίως, αν το ελληνικό κράτος θέλει να κάνει δημόσια πρόταση, φυσικά και το μπορεί, αλλά όχι με λεφτά του ΤΧΣ, που αποτελούν δάνειο αποκλειστικά για ανακεφαλαιοποίηση.
Έχει ιδιαίτερη σημασία, πάντως, να επισημανθεί ότι οι κύκλοι που θέλουν να γίνει δημόσια πρόταση στα Warrants και μάλιστα με premium 30%, είναι ακριβώς οι ίδιοι κύκλοι που θέλουν να γίνει η αύξηση στα 0,30 του ευρώ στη EUurobank, αδιαφορώντας φυσικά αν ο μόνος χαμένος θα είναι ο Έλληνας φορολογούμενος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες