Διαφυγόντα - Παρασκήνιο Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013 21:59
http://sportandbusiness.gr
Υπάρχει μία μέθοδος παραπληροφόρησης του επενδυτικού κοινού,
απολύτως κεκαλυμμένη, την οποία ακολουθούν πολλές εισηγμένες εταιρείες,
προκειμένου να μην πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Σημερινή μας
καλεσμένη η Autohellas, την οποία μάλιστα είχαμε συμπεριλάβει στα top
pick της χρονιάς.
Με το περίτεχνο «χτίσιμο» πολλών δελτίων Τύπου εταιρειών, είναι
κυριολεκτικά να τρελαίνεσαι ορισμένες φορές. Διαβάζοντας το αντίστοιχο
της Autohellas για την πορεία της στο πρώτο τρίμηνο του 2013, ένας απλός
επενδυτής, θα της αποδώσει τα εύσημα, καθώς βλέπει τις ζημιές της από
1,3 εκατ. ευρώ στο περυσινό πρώτο τρίμηνο, μειωμένες στο αντίστοιχο
διάστημα εφέτος στις 163.000 ευρώ. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο τζίρος
της εταιρείας μειώθηκε στα 29 εκατ. ευρώ από 39,5 εκατ. ευρώ το 2012.
Όταν όμως, αναφερόμαστε σε κέρδη διεθνώς, δεν μιλάμε για τα κέρδη προ φόρων, αλλά για τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων, απλούστατα γιατί τους φόρους τους πληρώνει φυσικά η εταιρεία.
Το γεγονός αυτό από μόνο του, συνιστά φυσικά παραπληροφόρηση, η οποία γίνεται με βελούδινο τρόπο και μπορεί να θεωρηθεί ακόμα και ως... παράβλεψη.
Η Autohellas, λοιπόν, από ζημίες μετά φόρων και δικαιωμάτων πέρυσι 1 εκατ. ευρώ, εμφάνισε αντίστοιχες ζημίες στο εφετινό τρίμηνο 4,7 εκατ. ευρώ, πάντα μετά φόρων και δικαιωμάτων. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι μόνο ρόδινη δεν ήταν η κατάσταση της εταιρείας.
Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτότερο και από τα υπόλοιπα στοιχεία του ισολογισμού. Τα μεικτά κέρδη από 3,19 εκατ. ευρώ υποχώρησαν θεαματικά σε 2,21 εκατ. ευρώ και το μεικτό περιθώριο κέρδους από ένα ποσοστό 10,15%, έπεσε στο 7,62%.
Ταυτόχρονα τα EBITDA από 13,8 εκατ. ευρώ υποχώρησαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, οι αποσβέσεις ήταν μειωμένες σε 12,3 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία πλήρωσε και λιγότερα ποσά για τόκους, ήτοι 1,69 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατ. ευρώ. Πτώση υπέστησαν, όμως και οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες, στα 5,3 εκατ. ευρώ από 6,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν και αυτά στα 134 εκατ., από 136,5 εκατ. ευρώ. Οι δε συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν σε 283,1 εκατ. από 279,9 εκατ. ευρώ.
Το μόνο ίσως θετικό που προκύπτει από τον ισολογισμό της Autohellas, είναι ότι ο καθαρός δανεισμός της μειώθηκε στα 110,5 εκατ. από 127,3 εκατ. ευρώ. Οι αμοιβές ανήλθαν στα 655.000 ευρώ, ελαφρά «τσιμπημένες».
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρέχουν την ακριβή ακτινογραφία της εταιρείας και του ισολογισμού της και όχι αυτά που θέλησαν να παρουσιάσουν προς τα έξω, οι συντάκτες του δελτίου Τύπου.
Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι την Autohellas, την είχαμε επιλέξει στα top pick της χρονιάς, όταν η μετοχή της βρισκόταν στο 1,20 ευρώ. Τώρα που βρίσκεται στα 2,20 ευρώ μάλλον είναι καιρός για... αποχαιρετισμούς και «κλείδωμα» κερδών, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δίνει υψηλό μέρισμα 0,12 ευρώ ανά μετοχή.
Όταν όμως, αναφερόμαστε σε κέρδη διεθνώς, δεν μιλάμε για τα κέρδη προ φόρων, αλλά για τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων, απλούστατα γιατί τους φόρους τους πληρώνει φυσικά η εταιρεία.
Το γεγονός αυτό από μόνο του, συνιστά φυσικά παραπληροφόρηση, η οποία γίνεται με βελούδινο τρόπο και μπορεί να θεωρηθεί ακόμα και ως... παράβλεψη.
Η Autohellas, λοιπόν, από ζημίες μετά φόρων και δικαιωμάτων πέρυσι 1 εκατ. ευρώ, εμφάνισε αντίστοιχες ζημίες στο εφετινό τρίμηνο 4,7 εκατ. ευρώ, πάντα μετά φόρων και δικαιωμάτων. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι μόνο ρόδινη δεν ήταν η κατάσταση της εταιρείας.
Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτότερο και από τα υπόλοιπα στοιχεία του ισολογισμού. Τα μεικτά κέρδη από 3,19 εκατ. ευρώ υποχώρησαν θεαματικά σε 2,21 εκατ. ευρώ και το μεικτό περιθώριο κέρδους από ένα ποσοστό 10,15%, έπεσε στο 7,62%.
Ταυτόχρονα τα EBITDA από 13,8 εκατ. ευρώ υποχώρησαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, οι αποσβέσεις ήταν μειωμένες σε 12,3 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία πλήρωσε και λιγότερα ποσά για τόκους, ήτοι 1,69 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατ. ευρώ. Πτώση υπέστησαν, όμως και οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες, στα 5,3 εκατ. ευρώ από 6,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν και αυτά στα 134 εκατ., από 136,5 εκατ. ευρώ. Οι δε συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν σε 283,1 εκατ. από 279,9 εκατ. ευρώ.
Το μόνο ίσως θετικό που προκύπτει από τον ισολογισμό της Autohellas, είναι ότι ο καθαρός δανεισμός της μειώθηκε στα 110,5 εκατ. από 127,3 εκατ. ευρώ. Οι αμοιβές ανήλθαν στα 655.000 ευρώ, ελαφρά «τσιμπημένες».
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρέχουν την ακριβή ακτινογραφία της εταιρείας και του ισολογισμού της και όχι αυτά που θέλησαν να παρουσιάσουν προς τα έξω, οι συντάκτες του δελτίου Τύπου.
Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι την Autohellas, την είχαμε επιλέξει στα top pick της χρονιάς, όταν η μετοχή της βρισκόταν στο 1,20 ευρώ. Τώρα που βρίσκεται στα 2,20 ευρώ μάλλον είναι καιρός για... αποχαιρετισμούς και «κλείδωμα» κερδών, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δίνει υψηλό μέρισμα 0,12 ευρώ ανά μετοχή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες