Την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα ζητάει για ακόμη μία φορά η βρετανική εφημερίδα Guardian η οποία εκθειάζει το Μουσείο της Ακρόπολης.

«Τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας», ξεκινάει το κείμενο με τον αρθρογράφο να κάνει μία ιστορική αναδρομή για την τύχη τους και τη διαδρομή τους μέχρι το Βρετανικό Μουσείο, όπου και εκτίθενται μέχρι και σήμερα.

«Η Ελλάδα εμφανέστατα θέλει τα μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω» γράφει η Guardian και προσθέτει πως το 2009 άνοιξε ένα μουσείο –έργο τέχνης– κάτω από το λόφο της Ακρόπολης που στέκεται ο Παρθενώνας για να τα στεγάσει.

Ο αρθρογράφος έπειτα χαρακτηρίζει τα γλυπτά ως την «πιο όμορφη τέχνη στον κόσμο», που ως αντιπάλους έχει ελάχιστους και άξιους, όπως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Μιχαήλ Άγγελος.
«Τα γλυπτά όμως του Παρθενώνα δημιουργήθηκαν 2.000 χρόνια πριν από τα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Κρύβουν ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλείο» τονίζει το δημοσίευμα και παραθέτει λεπτομέρειες των γλυπτών υποστηρίζοντας την άποψη ότι «συνθέτουν μια άψογη ομορφιά συναγωνίζονται μόνο τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της Αναγέννησης».


Υποστηρίζοντας την αναγκαιότητα να επιστραφούν στην Ελλάδα, ο αρθρογράφος λέει χαρακτηριστικά:
«Αν οι τοιχογραφίες της Καπέλα Σιστίνα είχαν αποσπαστεί από την οροφή τον 19ο αιώνα και εκθέτονταν στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης, θα μπορούσαμε να τις εκτιμήσουμε τόσο;»
«Η θλιβερή αλήθεια είναι πως μέσα στο Βρετανικό Μουσείο, τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους» σημειώνει η Guardian και τονίζει πως η «νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με αυτά τα λίθινα έργα τέχνης – είναι μια νεκρική αίθουσα που τα “πλακώνει” αντί να τα φωτίζει».

«Αν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να κρατήσει αυτά τα αριστουργήματα, πρέπει να βρει τα χρήματα να τα παρουσιάσει σε έναν χώρο με πιο μοντέρνα αισθητική» σημειώνει ο αρθρογράφος και τονίζει πως «θα μπορούσε το βρετανικό μουσείο να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, που έχει κατασκευάσει ήδη ένα υπέροχο σύγχρονο μουσείο για να το κάνει αυτό».

Το καλύτερο πράγμα σχετικά με την έκθεση των γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, για τα γλυπτά του Παρθενώνα, είναι πως καθιστά εύκολο στον θεατή να δει πώς ταιριάζουν τα γλυπτά στο κτίριο και πώς λειτουργούν ως σύνολο.

Το Μουσείο της Ακρόπολης, τονίζει ο αρθρογράφος, «έχει ένα πλεονέκτημα που το Λονδίνο δεν μπορεί σε τίποτε να συναγωνιστεί – μπορεί κανείς να θαυμάσει τα γλυπτά και μετά μέσα από τον γυάλινο τοίχο να δει τον ίδιο τον Παρθενώνα, δημιουργώντας μια αισθητική σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και το αρχιτεκτονικό σπίτι τους».