6/8/14

Το colpo grosso των καναλαρχών

Παίρνουν το χρήμα από τις διαφημιστικές και επιβάλλουν με νόμο οικονομίες κλίμακος. Υποπτη η στάση της ΕΣΗΕΑ
Δημοσιεύθηκε: 06 Αυγούστου 2014, 09:14
Το colpo grosso των καναλαρχών

Πύρρειο νίκη καναλαρχών και μεγαλοεκδοτών έναντι των διαφημιστικών-media shops συνιστά η τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή, ενώ σε δεύτερη φάση επιτυγχάνεται και ο στόχος της εφαρμογής οικονομιών κλίμακος στα μεγάλα μιντιακά συγκροτήματα δια νόμου. Η εφαρμογή του νόμου από τις αρχές του 2015 αλλάζει την τροχιά στην οποία κινείται το χρήμα, καθώς καταργεί το ρόλο του οικονομικού μεσάζοντα που έπαιζαν οι διαφημιστικές διαχειριζόμενες το budget των πελατών σε φυσικό επίπεδο. 

Του Χρήστου Φράγκου -http://www.sofokleousin.gr/archives/183656.html

Ετσι οι διαφημιστικές εταιρίες που είχαν υψηλούς τζίρους και δύναμη στα χέρια τους επωφελούμενες από τριγωνικές τιμολογήσεις τώρα θα βρεθούν εκτός κυκλώματος. 

Επίσης γίνεται προσπάθεια να θεσμοθετηθεί η διαδικασία αμοιβής των διαφημιστικών εταιριών από τον πελάτη-διαφημιζόμενο και όχι από τον προμηθευτή-media, συνθήκη που επικρατεί διεθνώς.

Στόχος της ρύθμισης είναι η ουσιαστική βελτίωση των ταμειακών ροών των μεγάλων ομίλων οι οποίοι έχουν διογκούμενες οφειλές προς το Δημόσιο και τις τράπεζες. 

Με αυτό τον τρόπο οι καναλάρχες ευελπιστούν ότι οι επιχειρήσεις τους θα μπορούν να εξυπηρετούν τον υπέρογκο τραπεζικό δανεισμό τους και θα μπορέσουν να βάλουν σε τάξη τα φορολογικά τους, που σημειοτέον κατά τη διαδικασία της περαίωσης που διενεργήθηκε το 2010-11 κανάλια και μεγάλοι εκδοτικοί όμιλοι γλίτωσαν βεβαιωμένους φόρους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Η αλλαγή της διαδρομής του διαφημιστικού χρήματος θα οδηγήσει στο σκάσιμο της φούσκας των διαφημιστικών εταιριών οι τζίροι των οποίων θα συρρικνωθούν δραστικά, αναγκάζοντας της διοικήσεις και τις πολυεθνικές μητρικές να επανεξατάσουν τη στρατηγική τους.

Με δεδομένο ότι πολλές διαφημιστικές επιβίωναν και έκλειναν τρύπες από τη διαχείριση του χρήματος καθώς είχαν πετύχει να πληρώνονται άμεσα και να εξοφλούν σε ορίζοντα 3 έως και 12 μηνών, οι εξελίξεις που πυροδοτεί η τροπολογία θα είναι ραγδαίες.

Οι αλλαγές όμως θα έχουν και παράπλευρες απώλειες, εκκινώντας τη διαδικασία συγκέντρωσης του κλάδου των media και των διαφημιστικών και προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στους μικρότερους παίχτες.

Οι διαφημιστικές έχοντας χάσει τον έλεγχο του χρήματος και με το ρόλο τους να περιορίζεται στα επιμέρους ζητήματα και επί της… διαδικασίας θα επιχειρήσουν να ελέγξουν την αγορά των μικρών στοχεύοντας στα κέρδη από τη διαχείριση των 20 περίπου εκατομμυρίων ελεύθερου budget που καταλήγει σε μικρότερες έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις.

Παράλληλα θα ανοίξει μια διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης με τα μεγάλα συγκροτήματα όπου οι εκδότες-καναλάρχες θα είναι πλέον σε θέση ισχύος και θα επιβάλλουν τους όρους και τους κανόνες του παιχνιδιού.

Δια νόμου οικονομίες κλίμακος

Οι ρυθμίσεις που εισάγονται για τη διαχείριση και κατανομή του προσωπικού των μεγάλων ομίλων με την κατάργηση της διακριτότητας της απασχόλησης, την συγχρησιμοποίηση των υποδομών και του προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων από συνεργαζόμενους ή κοινών  συμφερόντων σταθμούς και κανάλια εισάγει βίαια την έννοια των οικονομιών κλίμακος.

Στην πραγματικότητα οι μιντιακοί όμιλοι θα έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν rotation σε θέσεις και σε ώρες στο προσωπικό τους, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τα έξοδα. 

Ετσι απασχολώντας δημοσιογράφους στα sites –που η ΕΣΗΕΑ δεν αναγνωρίζει και άρα δεν καλύπτει με συμβάσεις και ασφάλιση- θα παράγουν τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό πρόγραμμα. 
Συνεπώς περιορίζουν το κόστος και αποσαθρώνουν ήδη αποδυναμωμένο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσιογράφων. Ετσι η ΕΣΗΕΑ αποκαλύπτεται ότι –αν και τώρα διαμαρτύρεται- κωλυσιεργούσε σκοπίμως στην αναγνώρισε των ηλεκτρονικών μέσων. 

Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στους εκδότες και τους καναλάρχες να έχουν προσωπικό πολλών ταχυτήτων το οποίο δημιουργήθηκε όμως από την απραξία και την ολιγωρία –αν όχι την ύποπτη κωλυσιεργία- της Ένωσης Συντακτών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me