22/8/14

Τι κοινό έχουν το Big Mac, η Coca-Cola, το Jack Daniel και ο νορβηγικός σολωμός του ΙΚΕΑ


Δημοσιεύθηκε: 22 Αυγούστου 2014, 11:16


Big Mac,  Coca-Cola, Jack Daniel και ο νορβηγικός σολωμός του ΙΚΕΑ στη δίνη του οικονομικού πολέμου που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ από την μία πλευρά και της Ρωσίας απο την άλλη. Προς το παρόν, τόσο η ρωσική πλευρά όσο και οι εταιρίες αρνούνται να συνδέσουν τις κινήσεις τους με τις κυρώσεις, αφού και οι δύο πλευρές προσπαθούν να κρατήσουν την ένταση σε ελεγχόμενα επίπεδα. Ετσι , η ρωσική πλευρά προφασίζεται ελέγχους στην ποιότητα που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή ενώ από την πλευρά τους οι εταιρίες απλώς εκφράζουν την λύπη τους.

 


Πάντως, η  McDonald 's βρίσκεται στο επίκεντρο μετά την απόφασή της να αποχωρήσει από την Κριμαία. Το νέο σήριαλ στις προβληματικές σχέσεις των δύο πλευρών βασίστηκε στις  παραβιάσεις υγειονομικών κανονισμών στην αποθήκευση τροφίμων που εξακρίβωσε η ρωσική Εποπτική Αρχή των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή και της Ασφάλειας Τροφίμων Rospotrebnadzor σε πέντε εστιατόρια McDonald 's στη Μόσχα.

Σε ελέγχους που πραγματοποίησε από τις 18 έως τις 20 Αυγούστου η Rospotrebnadzor κατέθεσε αγωγές και επέβαλε προσωρινό “λουκέτο” στα εστιατόρια της γνωστής αμερικανικής αλυσίδας fast-food McDonald 's, μεταξύ των οποίων και το υποκατάστημα στην πλατεία Πούσκιν, το πρώτο McDonald 's που άνοιξε στη Ρωσία το 1990. Οι έλεγχοι συνεχίζονται και σε άλλες περιφέρειες της Ρωσικής Ομοσπονδίας, όπως στα Ουράλια Ορη, το Σβέρντλοβσκ, το Όρενμπουργκ, το Κρασνοντάρ, το Πέρμ, το Ταμπόφ και το Βορονέζ. Σημειώνεται ότι στην Ρωσία λειτουργούν 438 εστιατόρια McDonald’s.

Πάντως, παρά τα απανωτά “λουκέτα” η αμερικανική αλυσίδα fast food McDonald 's δήλωσε  πως δεν θα εγκαταλείψει τα σχέδια για νέα υποκαταστήματα στη Σιβηρία, Στα πλάνα της εταιρείας είναι τρία νέα εστιατόρια στην πρωτεύουσα της Σιβηρίας και την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, το Νοβοσιμπίρσκ, ενώ άλλα τέσσερα εστιατόρια θα λειτουργήσουν στην σιβηρική πόλη Ομσκ.Η αμερικανική αλυσίδα μπήκε στο στόχαστρο εθνικιστικών κύκλων στην Μόσχα, όταν μετά την προσάρτηση της Κριμαίας, αποφάσισε να κλείσει τα καταστήματά της στην ουκρανική χερσόνησο.

Jack Daniel, Jim Beam και Gentleman Kentucky

Η εποπτική Αρχή των δικαιωμάτων των καταναλωτών Rospotrebnadzor, στην περιφέρεια Σβερντλόφσκ στα Ουράλια, διενεργεί έλεγχο στο ουίσκι Tennessee Honey American Jack Daniel, γιατί έχουν εκφραστεί ανησυχίες για την ποιότητά του, δήλωσε η εκπρόσωπος της Αρχής Νατάλια Λουκιάντσεβα. Όπως διευκρίνισε, οι ανησυχίες προέρχονται από χημικές ουσίες που ανιχνεύτηκαν στο εν λόγω αλκοολούχο ποτό, καθώς επίσης και από τις πολυάριθμες παραβάσεις που έχουν αποκαλυφθεί όσον αφορά τις πωλήσεις του.
Όπως ανέφερε η Λουκιάντσεβα, τόσο το Jack Daniels όσο και το Jim Beam ήταν σε συσκευασίες των οποίων η σήμανση δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες.
Συγκεκριμένα, δεν διατίθεντο πληροφορίες για τη σύνθεση των ποτών στη ρωσική γλώσσα, ενώ δεν αναφερόταν ο παραγωγός και η «ηλικία» του ουίσκι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 4 Αυγούστου η Rospotrebnadzor είχε κάνει έλεγχο και στο επίσης αμερικανικό μπέρμπον Gentleman Kentucky.
Τα IKEA και ο νορβηγικός σολωμός
Ο νορβηγικός σολομός που βρίσκεται  στα εστιατόρια αλλά και τα ράφια με είδη διατροφής στα γνωστά πολυκαταστήματα επίπλων και ειδών οικιακής χρήσης ΙΚΕΑ θα αφαιρεθεί από το μενού των ρωσικών υποκαταστημάτων της σουηδικής αλυσίδας, λόγω του ρωσικού εμπάργκο στις εισαγωγές τροφίμων από χώρες της Ε.Ε. αλλά και από τη Νορβηγία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τον Καναδά.
Όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του ΙΚΕΑ στη Ρωσία Μαρία Τιχόνοβα, ο κατεψυγμένος και ο καπνιστός σολομός από τη Νορβηγία είναι διάσημος και πολύ γνωστός στους ρώσους καταναλωτές και θα ήταν παράλογο να τον αντικαταστήσουν με προϊόντα διαφορετικής χώρας προέλευσης. Αντίθετα τα περίφημα σουηδικά κεφτεδάκια και τα λουκάνικα θα παραμείνουν στα ράφια, καθώς δεν εμπίπτουν στο εμπάργκο, μιας και παρασκευάζονται με ρωσικά και βραζιλιάνικα υλικά.
Coca-Cola
Tις διαφημίσεις της από τέσσερα ρωσικά τηλεοπτικά κανάλια αποσύρει η Coca-Cola. Όπως επιβεβαίωσαν οι υπεύθυνοι του αμερικανικού κολοσσού, η κίνηση αποδίδεται σε περικοπές μέσω αναθεώρησης των σχεδίων προβολής από τον τομέα marketing της επιχείρησης και δεν υπάρχουν πολιτικά κίνητρα πίσω από την απόφαση.
Από την πλευρά της η Coca-Cola αρνείται κάθε ύπαρξη πολιτικών κινήτρων πίσω από την ανακατανομή της διαφημιστικής πίτας. «Ως αποτέλεσμα της αξιολόγησης των πωλήσεων των αναψυκτικών της Coca-Cola στη Ρωσία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2014, αποφασίσαμε να αλλάξουμε τα σχέδια προώθησης των προϊόντων στην τηλεόραση, επικεντρώνοντας τη διαφήμιση στα βασικά ομοσπονδιακά κανάλια» δήλωσε μέσω email εκπρόσωπος της εταιρείας , τονίζοντας πως δεν υπάρχουν πολιτικά κίνητρα.
Η Coca-Cola αποτελεί ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στη Ρωσία, με ετήσια δαπάνη 2,5 δισεκατομμύρια ρούβλια (70 εκατομμύρια δολάρια).
Τον Μάιο ανακοινώθηκε ότι  η Coca-Cola κλείνει  δύο εργοστασιακές μονάδες της θυγατρικής Nidan Juices στην ευρύτερη περιοχή της Μόσχας και στο Νοβοσιμπίρσκ της Σιβηρίας, απολύοντας περίπου 1000 εργαζομένους. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Κommersant, η εταιρεία κλείνει τα δύο εργοστάσια μειώνοντας την δυναμικότητα κατά 560 εκατομμύρια λίτρα ετησίως.
Πηγή: premium.paratiritis.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me