29/12/13

Πολλά μικρά και ενδιαφέροντα από τον κόσμο του ελληνικού χρηματιστηρίου...

  • ΕΛΚΑ: 

Με τιμή στο 1,3200 ευρώ στην αρχή του μήνα και με κφση 39 εκατ. λογικό ήταν να αντιδράσει. Με μέσο όρο τιμής 6μήνου στο 1,6000 ευρώ, στο 1,7200 τώρα μετά και το +4,9% της Παρασκευής. Στην κφση των 50,8 εκατ. ευρώ.



ΕΛΚΑ(Ι): Στο μείον 7,5% από την αρχή του 2013 (31.12.2012 στο 1,8600 ευρώ) και με κίνηση στο εύρος 1,1600 και 2,3200 ευρώ με συναλλαγές 4,4 εκατ. τμχ (το 15% του συνόλου)...  

ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ τα ΕΛΚΑ πραγματοποιούν Επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ για την παραγωγή υποβρυχίων καλωδίων υψηλής τάσης στο εργοστάσιο της FULGOR στην Κόρινθο.

Προκειμένου να ανταπεξέλθει στις τεχνικές ιδιαιτερότητες προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων, η Ελληνικά Καλώδια έχει συνάψει συμφωνία μεταφοράς τεχνογνωσίας με την εταιρία VISCAS, από τους κορυφαίους παραγωγούς υποβρυχίων καλωδίων και θυγατρική των ιαπωνικών εταιριών FUJIKURA και FURUKAWA.

Με την ολοκλήρωσή της επένδυσης, η Ελληνικά Καλώδια θα αποτελεί έναν από τους ελάχιστους παραγωγούς υποβρυχίων καλωδίων υψηλής τάσης παγκοσμίως.

Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική και για την Ελλάδα, η οποία ως νησιωτική χώρα έχει μεγάλη ανάγκη υποβρυχίων καλωδίων για την διασύνδεση των νησιών με τον ηπειρωτικό κορμό. Μέσω των διασυνδέσεων θα περιορισθεί η εξάρτηση από τις ρυπογόνες μονάδες παραγωγής ενέργειας των νησιών και θα μειωθεί το ενεργειακό κόστος.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνικά Καλώδια συμμετέχει στο διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ (θυγατρική της ΔΕΗ) για την ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα χρηματοδοτήσει ο ΑΔΜΗΕ με κεφάλαια από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
  • ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ:  Καλά τα νέα από το Ιράν...




Τα δύο εγχώρια διυλιστήρια πριν την επιβολή του εμπάργκο που επιβλήθηκε από την 1η Ιουλίου του 2012  προμηθεύονταν περίπου 113.000 βαρέλια ημερησίως...

  •  το οποίο αντιστοιχεί στο 22% με 25% της συνολικής εξαγωγικής του δραστηριότητας στην Ε.Ε. ή το 30 – 35% της ημερήσιας δυναμικότητας διύλισης.
Τόσο για τα Ελληνικά Πετρέλαια όσο και την Motor Οil το ιρανικό πετρέλαιο είχε καλύτερους όρους πληρωμών ενώ αποτελεί μια ακόμα επιλογή στην γκάμα των διαθέσιμων παραγωγών.  

Αν μη τι άλλο το 2014 ξεκινάει με καλύτερες προοπτικές από την φετινή χρονιά.  




Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση ανέρχεται σε 34,6 εκατ. ευρώ με την τιμή της μετοχής στο 1,2600 ευρώ.Ξεκίνησε την χρονιά από το 0,9760 ευρώ, με το υψηλό της στο 1,6200 ευρώ.

Το σύνολον των ιδίων κεφαλαίων ανήλθε σε 54,7 εκατ. ευρώ από τα 50 εκατ. ευρώ στις 31.12.2012. Τα κέρδη στα 5,37 εκατ. στο 9μηνο έναντι των 7,08 εκατ.του 2012.

Οι πωλήσεις της διαβάζονται στον αριθμό 122,3 εκατ., ενισχυμένες και πάλι. Με τον δείκτη P/BV στο 0,62 και με πολλαπλασιαστή κερδών στο 6,4, με βάση και μόνον τα κέρδη του 6μήνου.




  • ΑΓΟΡΑ - σχόλιο ( Μάνος Χατζ.): 

Κάποτε ένας καλός ισολογισμός αρκούσε να έχει χαρακτηριστικά δυνατής ανάπτυξης σε επίπεδο πωλήσεων και ικανοποιητική κερδοφορία στην τελική γραμμή.

Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι ισολογισμοί εκτός από κερδοφορία θα πρέπει να έχουν ισορροπημένη δανειακή μόχλευση, ταμειακές ροές και διαφοροποιημένες πωλήσεις (γεωγραφικές ή προιοντικές) ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες απαιτήσεις των καιρών. 

 
Το να αναζητά ένας επενδυτής ελληνικές επιχειρήσεις με αυτά τα χαρακτηριστικά το 2013 στο ελληνικό χρηματιστήριο είναι ισοδύναμο της αναζήτησης θέσης parking στην Κυψέλη σε ώρα αιχμής: Υπάρχουν, αλλά δεν εντοπίζονται εύκολα. 

 
Παρόλα αυτά έχει εδραιωθεί από μια μικρή ομάδα εταιριών ένα καλό σερί ανακοινώσεων που ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες έχει καταφέρει να εμφανίζει θετικά αποτελέσματα βγαλμένα από άλλες εποχές.

Θα μπορούσαν αυτοί οι ισολογισμοί να θεωρηθούν υποδείγματα για μελέτες περιπτώσεων στο μέλλον όταν ο ιστορικός/αναλυτής θα ανατρέχει σε εξαιρετικά φαινόμενα σε ακραίες οικονομικές συνθήκες ώστε να καταδείξει ότι ακόμα και στα δύσκολα πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που βγάζουν χρήματα...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me