14/11/13

Τα ωραία πράγματα βρίσκονται σε μικρά πακέτα


Μεγάλο ή μικρό….σε αυτό το αιώνιο ερώτημα απαντάει η Franklin Templeton – Τα ωραία πράγματα βρίσκονται σε μικρά πακέτα υποστηρίζει ο Mark Mobius

Υπάρχει μια λαϊκή ρήση στις ΗΠΑ, "τα σημαντικά πράγματα βρίσκονται σε μικρά πακέτα", και η οποία αναφέρεται κυρίως για τα δώρα των κοσμημάτων. Με αυτή τη φράση ο μεγαλοεπενδυτής Mark Mobius προσπαθεί να βρει αν αυτό το ρητό μπορεί να εφαρμοστεί στον κόσμο των επενδύσεων, και κυρίως για τις εταιρείες που είναι μικρές σε μέγεθος, αλλά που μπορεί να έχουν δυναμική μακροπρόθεσμα.
Οι δείκτες των αναδυόμενων αγορών συχνά κυριαρχούνται από μια μικρή ομάδα μεγάλων επιχειρήσεων, συνήθως από τους κλάδους της ενέργειας, των τραπεζών, των τηλεπικοινωνιών, της βαριάς βιομηχανίας και των ορυχείων. Οι επιχειρήσεις αυτές επηρεάζουν περισσότερο τις τοπικές τους οικονομίες από ότι οι πολιτικές και τα μακροοικονομικά μεγέθη.
Όμως η ομάδα του, όπως μας πληροφορεί ο Mobius δεν στηρίζει τις αποφάσεις της στους δείκτες αυτούς. Δρα περισσότερο με βάση μια bottom-up προσέγγιση για την επένδυση.
Ως εκ τούτου, συναντάμε συχνά ελκυστικές ευκαιρίες σε μικρότερες και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες τείνουν να βρίσκονται σε πιο επιχειρηματικούς τομείς, όπως αυτές των καταναλωτικών αγαθών και της ελαφράς βιομηχανίας. Πολλές από αυτές τις εταιρείες είναι περισσότερο προσανατολισμένες στην εγχώρια αγορά, και ως εκ τούτου μπορούν να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τους παράγοντες που προωθούν την οικονομική ανάπτυξη στην εκάστοτε χώρα ή την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται.

Η επιρροή της μεσαίας τάξης


Συνήθως, οι εταιρείες αυτές είναι επίσης πιο κοντά στον καταναλωτή, ενώ μπορούν να καταστούν ως οδηγοί για την πορεία της κερδοφορίας στις αναδυόμενες αγορές.
Καθώς βρίσκονται μακριά από την επίδραση των εξαγωγών και τις επενδύσεις που είναι προσανατολισμένες στην ανάπτυξη, κινούνται με βάση τη ζήτηση των καταναλωτών.
Ο κλάδος της μεσαίας κεφαλαιοποίησης σε όλο τον κόσμο αυξάνεται, και αυτό είναι που έχει μια δραματική επίδραση στη συμπεριφορά των καταναλωτών στις αναδυόμενες αγορές.  Η μεσαία τάξη του  πληθυσμού που απευθύνονται τείνει να καταστεί ως καθοριστικό παράγοντα της πορείας των αναδυόμενων οικονομιών.
Ο ορισμός «μεσαία τάξη» ενδέχεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα και ανάλογα με το αν η χώρα είναι μια αναδυόμενη ή μια ανεπτυγμένη αγορά. Στην περίπτωση της Αφρικής, η Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης ορίζει ως «μεσαία τάξη» σε μεγάλο βαθμό την τάξη στην οποία το εισόδημα αυξάνεται περισσότερο σε σχέση με το μέσο όρο. Η τράπεζα εκτιμά ότι πάνω από το 34% του αφρικανικού πληθυσμού (περίπου 350 εκατομμύρια άνθρωποι) συμβαδίζουν με την περιγραφή της μεσαίας τάξης το 2011, από το 27% το 2001.
Είναι σαφές ότι μια έντονη καταναλωτική κουλτούρα αναπτύσσεται εκεί, μαζί με το εισόδημα.



"Λάβετε θέσεις"


Πολλές μικρότερες εταιρείες είναι επίσης συχνά σε πιο πρώιμο στάδιο του κύκλου ζωής τους, και έτσι μπορούν να προσφέρουν τη δυνατότητα να βιώσουν μια ταχύτερη ανάπτυξη από την ευρύτερη αγορά μετοχών. 

Για παράδειγμα, έχουμε εντοπίσει πολλές σχετικά μικρές εταιρείες σε αγορές όπως η Νότια Κορέα και το Χονγκ Κονγκ, που έχουν έρθει για να κυριαρχήσουν σε μια σειρά από τοπικά τμήματα της αγοράς, κυρίως στον τομέα των καταναλωτών μέσω των κατασκευών, της εμπορίας και των συστημάτων διαχείρισης, αλλά παραμένουν μικρές αν τις δει κανείς σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο. 
 
Δεδομένου ότι αυτές οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τους πόρους της τοπικής αγοράς, μπορούν να επεκταθούν σε γειτονικές αναδυόμενες αγορές, απολαμβάνοντας συχνά μια επιταχυνόμενη ανάπτυξη.

Η εξερεύνηση των μικρότερων εταιρειών είναι ένα σημαντικό μέρος της συνολικής ερευνητικής προσπάθειας μας, ενώ θεωρούμε ότι κάποια μικρά κεφαλαιακά αποθέματα μπορούν εν δυνάμει να αναπτυχθούν σε "γίγαντες του μέλλοντος", αναφέρει ο Mobius. 

Η επένδυση μπορεί να απαιτήσει μερικές φορές υπομονή, αλλά μακροπρόθεσμα η εστίασή βοηθά να διαχειριστεί κανείς αυτούς τους κινδύνους.
Επιπλέον , ο μεγάλος αριθμός και η ποικιλία των ευκαιριών επιτρέπει τη διαφοροποίηση. 

Η ερευνητική ομάδα του Mobius (από τον Σεπτέμβριο του 2013) έχει εντοπίσει περίπου 21.500 εταιρείες σε αναδυόμενες αγορές, που αποτελούν ευκαιρίες. Μάλιστα, βλέπει το έλλειμμα πληροφόρησης περισσότερο ως ένα δυνητικό όφελος από ό, τι ένα πρόβλημα. Όταν η γνώση είναι σπάνια και δύσκολη για να έχουν πρόσβαση οι "πολλοί", μπορούν να προκύψουν ανωμαλίες στην αποτίμηση, καταλήγει ο Mobius.

www.bankingnews.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me