3/2/14

Μάχη για έργο 94 εκατ. ευρώ από Intrasoft, METKA και Tέρνα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Με καθυστέρηση μηνών πέρασαν από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ στο επόμενο στάδιο και οι τρεις υποψήφιοι που συμμετέχουν στο μέγα διαγωνισμό των συγκοινωνιών για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
 
 
 
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Intrasoft International -Intrakat, ΑΤΕΣΕ-ΜΕΤΚΑ, και Τέρνα Ενεργειακή με την LG-CNS. Tα τρία σχήματα είχαν περάσει από την τεχνική αξιολόγηση και έχουν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές. 
 
Ωστόσο υπήρξαν πλημμέλειες και ελλείψεις στους φακέλους που “ταλαιπώρησαν” την επιτροπή αξιολόγησης, για αυτό και θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρχουν ενστάσεις από την πλευρά των συμμετεχόντων.
 
Το επόμενο στάδιο είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών ωστόσο η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του έτους.
 
Στο πλαίσιο του έργου, ύψους 94 εκατ. ευρώ, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. 
 
Το ελληνικό δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα  μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
 
Τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να είναι σημαντικά, τόσο για το επιβατικό κοινό, όσο και για τον ΟΑΣΑ. 
 
Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, καθώς και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς αυτούς. 
 
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό.
 
 
Επίσης, οφέλη θα προκύψουν από τον καλύτερο σχεδιασμό του μεταφορικού έργου, το βελτιωμένο έλεγχο των χρηματοοικονομικών του μεγεθών, το σχεδιασμό και την υλοποίηση ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών, καθώς και την ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει. Το έργο προβλέπεται να παραδίδεται σταδιακά κατά την περίοδο 2014-2015.
 
 
Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, καθώς ολοκληρώθηκε και η επιλογή αναδόχου στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.
 
 
Τα δύο αυτά έργα (ηλεκτρονικό εισιτήριο και τηλεματική) αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη δημιουργία ενός πρότυπου συστήματος αστικών συγκοινωνιών, που θα συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητας του επιβατικού κοινού και στην αναβάθμιση του επιπέδου συντονισμού και παραγωγικότητας του συγκοινωνιακού έργου. Παράλληλα, εγκαινιάζουν μια νέα γενιά έργων ΣΔΙΤ στον τομέα ΤΠΕ, στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιούνται πλέον και κοινοτικοί πόροι σε συνδυασμό με ιδιωτικά κεφάλαια.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me