6/1/14

Νικητές των εορτών... τα εμπορικά malls!

 
Στους «πρωταγωνιστές» της εορταστικής περιόδου ανήκουν οι μεγάλες εμπορικές επιφάνειες που κατάφεραν να ενισχύσουν τα μεγέθη τους, απορροφώντας ένα σχετικά μεγαλύτερο μερίδιο της υφιστάμενης καταναλωτικής δαπάνης, σε σχέση με πέρυσι. 

Ενδεικτικό, εξάλλου, είναι το μποτιλιάρισμα περίπου πέντε χιλιομέτρων που σημειώθηκε στην Αττική Οδό το μεσημέρι της Κυριακής 22 Δεκεμβρίου και αποδίδεται στον μεγάλο αριθμό ατόμων που κατευθύνθηκαν στο «εκπτωτικό χωριό» McArthurGlen και το γειτονικό σε αυτό εμπορικό πάρκο «Smart Park».
 
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, που βρίσκονται στην Αττική, η επισκεψιμότητα αυξήθηκε σε ποσοστό έως και 10%, ενώ το σαββατοκύριακο (21,22 Δεκεμβριου) πριν από τα Χριστούγεννα η κίνηση στα malls ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένη.
 
Στροφή στα malls
 
Στα εμπορικά κέντρα The mall Athens και Golden Hall η κυκλοφορία ήταν ιδιαίτερα αυξημένη την εορταστική περίοδο. Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε, κατ’ ελάχιστο, σε  μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνέχεια του θετικού μομέντουμ του εννεάμηνου του 2013, οπότε τα καταστήματα των malls της Lamda Development (συμπεριλαμβανομένου του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη) εμφάνισαν αύξηση τζίρου 4%. Το μέγεθος αυτό συγκρίνεται με το αντίστοιχο του 2012 και καταγράφεται για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης.
 
Την ίδια στιγμή, ο κύκλος εργασιών που πραγματοποίησε το McArthurGlen το σαββατοκύριακο της 21ης και 22ης Δεκεμβρίου αντιστοιχεί στο 60% του κύκλου εργασιών για το σύνολο της εβδομάδας, με τον αριθμό των επισκεπτών να τοποθετείται σε περίπου 40.000 άτομα (για καθεμία από τις δύο ημέρες του σαββατοκύριακου). 
 
Στο «εκπτωτικό χωριό» η επισκεψιμότητα εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε ποσοστό της τάξης του 10%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Αυξημένος ήταν ο αριθμός των επισκεπτών και στο «Smart Park» που το κατά το εννεάμηνο αύξησε την μέση επισκεψιμότητα κατά 26%.
 
Αύξηση των επισκεπτών έως 10% εμφάνισε και το Athens Heart, κατά την εορταστική περίοδο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε ιδιαίτερα την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου.  
 
«Η λήψη μέτρων όπως η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων συμβάλει στη βελτίωση του ανταγωνισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, την προχθεσινή Κυριακή στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν. Όσον αφορά στις μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις, δεν θα καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές, εάν θεσμοθετηθούν περιορισμοί ή τεθεί σε ισχύ ένα πιο προστατευτικό καθεστώς. Αντίθετα, «κλειδί» για να καταστούν οι μικρές επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές είναι η έμφαση στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και στην προσωπική σχέση με τον καταναλωτή» σημειώνει στο Capital.gr ο Σωτήρης Θεοδωρίδης, πρόεδρος της Pasal Development που έχει αναπτύξει το εμπορικό κέντρο στην όδο Πειραιώς.
 
Κατ’ αντιστοιχία με τα υπόλοιπα εμπορικά κέντρα, το Athens Metro mall στον Άγιο Δημήτριο, εμφάνισε αύξηση επισκεψιμότητας της τάξης του 10% κατά τις εορταστικές ημέρες.
 
Γιατί ενισχύονται εν μέσω κρίσης
 
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ύφεση οδήγησε στην κατάρρευση παραδοσιακών εμπορικών συνοικιών, ενώ έχει προκαλέσει «κλυδωνισμούς» ακόμη και στις λεγόμενες “prime” (πρώτης κατηγορίας) αρτηρίες, όπως, για παράδειγμα, η οδός Ερμού ή η Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι.
 
Ως αποτέλεσμα, η αποδυνάμωση ή ακόμη και το «σβήσιμο» από το χάρτη εμπορικών αρτηριών όπου παλαιότερα «χτυπούσε» η καρδιά της κατανάλωσης έχει ενισχύσει τα μεγέθη των malls. Ταυτόχρονα, η καλύτερη προβολή (φέτος το σύνολο των malls είχε δημιουργήσει διαφημιστικές εκστρατείες) και το μίγμα των χρήσεων (αναψυχή, εστίαση, λιανεμπόριο) καθιστούν πιο ελκυστικά στον καταναλωτή και κυρίως στις οικογένειες τα εμπορικά κέντρα. 
 
Σε κάθε πάντως, περίπτωση, η αφαίρεση -λόγω φορολογίας, αύξησης της ανεργίας, μισθολογικών περικοπών και της κατάρρευσης της εποχής του «εύκολου» χρήματος- από την αγορά του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος έχει δημιουργήσει σημαντικές αναταράξεις και στα εμπορικά κέντρα. 
 
Ωστόσο, τα τελευταία καταγράφουν μικρότερες "απώλειες" συγκριτικά με τις παραδοσιακές εμπορικές αρτηρίες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me