6/1/14

Σε 5 περίπου μήνες θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης


Νέα Μεγάλα Έργα Παραχώρησης: τουλάχιστον το 2016 θα δούμε εργοτάξια

Σε 5 περίπου μήνες θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης για τα 3 νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Τα έργα αφορούν την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Με ερωτηματικό αν θα υπάρξει νέα παράταση λόγω του πολιτικού κλίματος που ενδέχεται να «φρενάρει» όποιες εταιρείες ενδιαφερθούν για τα εν λόγω έργα, προχωράμε στην πρώτη φάση της δημοπράτησης.

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Και τα τρία έργα δημοπρατούνται με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα σε όλους τους διαγωνισμούς για έργα είχαμε την εκάστοτε υπηρεσία να συντάσσει τις μελέτες, να διεξάγει τις απαλλοτριώσεις, να κάνει τη δημοπράτηση και ο ανάδοχος να κατασκευάζει το έργο.

Με το νέο αυτό σύστημα αποκτά λόγο και η τοπική κοινωνία, η τοπική αυτοδιοίκηση και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες. Έτσι θωρακίζεται και όλο το έργο από εξωγενείς παράγοντες που τελικά καθυστερούσαν το έργο και υπήρχαν πολλές φορές έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες.

Με την εκκίνηση της δημοπράτησης που θα αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα κάτσουν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο, οι ενδιαφερόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες (Δήμοι, Περιφέρειες). Θα υπάρξει ένας διάλογος που θα διαρκέσει πολλούς μήνες θα παρουσιαστεί η θέση όλων και από αυτή την διαδικασία θα προκύψει και το τελικό πλάνο για το έργο.

ΧΡΟΝΟΒΟΡΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες μας αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει συνολικά 28 μήνες. Με την υπόθεση πως τα έργα θα ξεκινήσουν την πρώτη φάση την Άνοιξη, η ολοκλήρωση του διαλόγου θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2016.

Έπειτα θα κληθούν τα επιχειρηματικά σχήματα να δώσουν την προσφορά τους. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την επιλογή του αναδόχου, τον έλεγχο της σύμβασης, την κύρωση από τη Βουλή κλπ.

Με τα σημερινά δεδομένα και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις μια πρώτη εκτίμηση για να πούμε πως θα δούμε εργοτάξια σε αυτά τα τρία έργα είναι τα τέλη του 2016 και με ένα πολύ πρόχειρο υπολογισμό η ολοκλήρωση πάει για το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Το σημαντικό σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πως μέσα από αυτό τον διάλογο διασφαλίζεται η φωνή όλων και η επιλογή μέσα από ανοιχτές και όχι κλειστές πόρτες. Ας θυμηθούμε άλλωστε πόσες φορές ένα έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται και λόγω προχειρότητας η ολοκλήρωση του γινόταν «λάστιχο». Επιπλέον θα έχει τις ευλογίες από την τοπική αυτοδιοίκηση που μέχρι σήμερα λαμβανόταν ελάχιστα ή καθόλου υπόψη.

ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

Το μεγαλύτερο από τα τρία έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που υπολογίζεται σε 400 εκ.ευρώ χωρίς να έχουν προσμετρηθεί οι απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος θα είναι με τα χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία στο μέσον διέλευσης τρένου.

Η Ζεύξη της Σαλαμίνας έχει προϋπολογισμό 350εκ.ευρώ και η σύνδεση της θα γίνει όχι από το σημείο που σήμερα ξεκινούν τα φέρυ στο Πέραμα αλλά από την πλευρά της Λεωφόρου Σχιστού δίπλα από τα κέντρα του Ναυτικού Παλάσκας και Κανελλόπουλος. Εκτός της σήραγγας που δεν θα ξεπερνά τα 500 μέτρα θα υπάρχει και ευρύ δίκτυο οδικών αξόνων σε Πέραμα και Σαλαμίνα για να υποστηρίζει το όλο έργο.

Η Ζεύξη Λευκάδας είναι το πιο εύκολο από τα τρία έργα με προϋπολογισμό που φτάνει τα 50εκ.ευρώ και με μία υποθαλάσσια σήραγγα που θα έχει μήκος περίπου 200 μέτρα. Θα αντικαταστήσει την σημερινή πλωτή γέφυρα που συνδέει τη Λευκάδα με την Ηπειρωτική χώρα και θα την μετατρέψει στο πιο προσβάσιμο νησί της Ελλάδας μετά την Εύβοια.

Πηγή:ypodomes.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me