Της Μαριάννας Τζάννε
Σε Σολομώντεια λύση για τα δύο προβληματικά οδικά έργα των
παραχωρήσεων που κατασκευάζει η ΓΕΚ-Τέρνα, καταλήγουν η κυβέρνηση και η
κατασκευαστική εταιρεία, προκειμένου να υπάρξει ένας συμβιβασμός που θα
συμβάλλει στην αναθεώρηση των συμβάσεων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες
που επιβεβαιώνουν και στελέχη της Τέρνα, προβλέπεται να υπάρξει
συνεργασία μεταξύ των δύο συγγενών παραχωρήσεων (Ε65 και Ιόνια Οδό)
προκειμένου οι τράπεζες να διασφαλίσουν ότι θα υπάρχει σταθερή ροή
χρηματοδότησης για την αποπληρωμή των δανείων του Άξονα Κεντρικής
Ελλάδας (Ε65).
Για το έργο όπως και το “Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα”
προβλεπόταν από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 ότι θα υπήρχε επιδότηση
του διοδίου, εφόσον τα έσοδα απο τα διόδια είναι κάτω από εκείνα που
έχουν προβλεφθεί.
Καθώς οι τράπεζες δεν θεωρούν αξιόπιστο εταίρο το
ελληνικό δημόσιο στην επιδότηση του έργου, υπάρχει καταρχήν συμφωνία
ώστε τα χρήματα αυτά να καταβάλονται από την Ιόνια Οδό.
Πρόκειται για
ένα light σχέδιο σε σχέση με το αρχικό όπου στο τραπέζι υπήρξαν σκέψεις
ακόμη και για συγχώνευση των δύο παραχωρήσεων και στο οποίο είχαν
αντιδράσει οι εργολάβοι.
Τελικά, μετά από διαπραγματεύσεις μηνών, από τον αυτοκινητόδρομο της
Δυτικής Θεσσαλίας αποφασίστηκε να περικοπεί το τεχνικό αντικείμενο
περίπου στο μισό και να μην κατασκευαστεί το τμήμα Τρικάλων - Εγνατίας
και το Λαμία – Ξυνιάδα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες