18/10/13

Νέο "δώρο" για τον Ε65 στον Γ. Περιστέρη

Της Μαριάννας Τζάννε
 
 
Σε Σολομώντεια λύση για τα δύο προβληματικά οδικά έργα των παραχωρήσεων που κατασκευάζει η ΓΕΚ-Τέρνα, καταλήγουν η κυβέρνηση και η κατασκευαστική εταιρεία, προκειμένου να υπάρξει ένας συμβιβασμός που θα συμβάλλει στην αναθεώρηση των συμβάσεων. 

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες που επιβεβαιώνουν και στελέχη της Τέρνα, προβλέπεται να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δύο συγγενών παραχωρήσεων (Ε65 και Ιόνια Οδό) προκειμένου οι τράπεζες να διασφαλίσουν ότι θα υπάρχει σταθερή ροή χρηματοδότησης για την αποπληρωμή των δανείων του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
 
Για το έργο όπως και το “Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα” προβλεπόταν από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 ότι θα υπήρχε επιδότηση του διοδίου, εφόσον τα έσοδα απο τα διόδια είναι κάτω από εκείνα που έχουν προβλεφθεί. 
 
Καθώς οι τράπεζες δεν θεωρούν αξιόπιστο εταίρο το ελληνικό δημόσιο στην επιδότηση του έργου, υπάρχει καταρχήν συμφωνία ώστε τα χρήματα αυτά να καταβάλονται από την Ιόνια Οδό. 
 
Πρόκειται για ένα light σχέδιο σε σχέση με το αρχικό όπου στο τραπέζι υπήρξαν σκέψεις ακόμη και για συγχώνευση των δύο παραχωρήσεων και στο οποίο είχαν αντιδράσει οι εργολάβοι.
 
Τελικά, μετά από διαπραγματεύσεις μηνών, από τον αυτοκινητόδρομο της Δυτικής Θεσσαλίας αποφασίστηκε να περικοπεί το τεχνικό αντικείμενο περίπου στο μισό και να μην κατασκευαστεί το τμήμα Τρικάλων - Εγνατίας και το Λαμία – Ξυνιάδα.

Τώρα, επαληθεύεται ότι η διάσωση του έργου θα στηριχθεί εν πολλοίς στις πλάτες της κερδοφόρας Ιόνιας Οδού που εκτός από την κατασκευή του Αντίρριο-Γιάννενα, έχει αναλάβει και την συντήρηση και λειτουργεία του ΠΑΘΕ (από την Μεταμόρφωση μέχρι την Σκάρφεια).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me