19/11/14

Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος - Τι αλλάζει για τους πολίτες

ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ
 

Διαγωνισμοί για τη γραμμή 4 του μετρό και την ανάπλαση της Πανεπιστημίου -

 

Πατήστε πάνω στον χάρτη
Πατήστε πάνω στον χάρτη
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του Μετρό, ενώ παράλληλα θα δημοπρατηθεί και η ανάπλαση της Πανεπιστημίου. Αυτά προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το βήμα της Βουλής.
Απαντώντας σε επερώτηση της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας της ΔΗΜΑΡ Νίκης Φούντα, σχετικά με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και την κριτική που ασκείται κυρίως για την κυκλοφοριακή διάσταση του έργου, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίστηκε την επάρκεια της κυκλοφοριακής μελέτης.
«Η μελέτη εκπονήθηκε από την Αττικό Μετρό, μια πάρα πολύ έμπειρη εταιρεία. Παρουσιάστηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, συζητήθηκε εκτενώς και τα συμπεράσματα αποτυπώθηκαν στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων», ανέφερε. Από την πλευρά της, η κ. Φούντα τόνισε την ανάγκη η ανάπλαση να οδηγήσει στην ανάκτηση της αίγλης του κέντρου. Επεσήμανε, ωστόσο, τις ενστάσεις που έχουν εκφράσει επιστήμονες σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. «Το έργο θα αλλάξει την αίσθηση που έχουμε για τις γειτονιές του κέντρου. Πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατόν προληπτικά, ώστε να μη φθάσουμε στο σημείο να δούμε ότι το έργο δυστυχώς δεν μπορεί να λειτουργήσει», ανέφερε.
Διαγωνισμοί για τη γραμμή 4 του μετρό και την ανάπλαση της Πανεπιστημίου - Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος - Τι αλλάζει για τους πολίτες
Οσον αφορά τον σχεδιασμό, ο κ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι ο διαγωνισμός για την ανάπλαση θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, με σκοπό να οριστεί ανάδοχος μέχρι το καλοκαίρι του 2015. Επίσης υπενθύμισε ότι μέσα στον Δεκέμβριο πρόκειται να ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό. Πρόκειται για τη δημοσίευση των τευχών προεπιλογής, με βάση τα οποία θα υπάρξει μια πρώτη «διαλογή» των ενδιαφερόμενων κοινοπραξιών. «Θα έχουμε σύντομα νέα για το μετρό. Υπάρχουν κάποιοι κακόπιστοι, που θεωρούν ότι ήταν εξαγγελίες. Όμως θα ξεκινήσουμε αυτά που είπαμε».
Η γραμμή 4
Διαγωνισμοί για τη γραμμή 4 του μετρό και την ανάπλαση της Πανεπιστημίου - Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος - Τι αλλάζει για τους πολίτες
Όπως προβλέπει ο νέος χάρτης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στη Γραμμή 4 προβλέπεται η κατασκευή 5 νέων σταθμών, επεκτείνοντας τη γραμμή από τον Ευαγγελισμό έως το Γουδή. Η δημοπράτηση του έργου για τους 14 συνολικά σταθμούς θα γίνει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Χρονοδιάγραμμα
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η κατασκευαστική περίοδος να διαρκέσει 84 μήνες (επτά έτη) από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, για το πρώτο τμήμα του έργου, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Αναλυτικά, το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους σταθμούς Αλσός Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Νήαρ Ηστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή.
Διαγωνισμοί για τη γραμμή 4 του μετρό και την ανάπλαση της Πανεπιστημίου - Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος - Τι αλλάζει για τους πολίτες
Η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει περίπου 3.500 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον ίσο ή μεγαλύτερο αριθμό από έμμεσες θέσεις εργασίας. Στις εκτιμήσεις του ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνει πως το νέο τμήμα θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, εμπορικές ζώνες, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και δικαστήρια, μειώνοντας κατά 53 χιλ. τις ημερήσιες μετακινήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων, έχοντας ως αποτέλεσμα τη μείωση έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα κατά 280 τόνους στην ατμόσφαιρα της πόλης.
Στην πλήρη ανάπτυξή της, η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό. Με τον νέο του σχεδιασμό το έργο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, καθώς θα συνδέσει για πρώτη φορά με μέσο σταθερής τροχιάς πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Κολωνάκι, την Κυψέλη, το Γαλάτσι και το Παγκράτι.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αναβαθμίζοντας τη ζωή του λεκανοπεδίου.
Πανεπιστημίου
Οι παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνειε την Πανεπιστημίου. Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προανέφερα. Η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο γραμμικό πάρκο, όπου θα φυτευτούν 800 δένδρα και φυτά. Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 βαθμούς.
Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο μιας κατασκευαστικής «τριλογίας» για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και αφού κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί όπου βρίσκονται τα λεωφορεία.
Στόχος είναι ο εργολάβος να αναδειχθεί με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me