31/7/14

ZEIT: Η τιμή των χάμπουργκερ ανέβηκε στην Ελλάδα - Γιατί αυτό είναι δείγμα ανάπτυξης

Φαίνεται παράδοξο, στα όρια του ανεκδότου. Κι όμως, υπάρχουν οικονομολόγοι που στις αναλύσεις που κάνουν για τον δείκτη ανάπτυξης κάθε χώρας, χρησιμοποιούν ως μέτρο σύγκρισης την τιμή των μπέργκερ.


Όπως σημειώνει η εφημερίδα Zeit: «Οι οικονομολόγοι χρησιμοποίησαν την αξία του Big Mac για να συγκρίνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Έτσι η τιμή για τη βόμβα θερμίδων στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο αυξήθηκε πάνω από 40 σεντ. Αλλά και στις άλλες χώρες της κρίσης, όπως στην Ιταλία και την Πορτογαλία, αυξήθηκε η τιμή».

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι σύμφωνα με τους οικονομολόγους αυτή η αύξηση δεν έχει αρνητικό πρόσημο. Γιατί είναι όμως καλή είδηση αυτό; Τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν κατακόρυφα οι τιμές στην Ελλάδα. 

Οι μισθοί περικόπηκαν και χάθηκαν θέσεις εργασίας. Η αύξηση της τιμής του Big Mac, σύμφωνα με τη συντάκτρια της έκθεσης Πία Χιτλ, δείχνει ότι ο κατήφορος και συγχρόνως η ύφεση στη χώρα επιβραδύνονται. Σύντομα λοιπόν η χωρα θα πάει μπροστά».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me