25 Φεβρουάριος 2014
Οι ισχυροί άνδρες των Third Point και Baupost Group, Ντάνιελ Λεμπ (αριστ.) και Σεθ Κλάρμαν (δεξ.)
Σε πρώτη ζήτηση εταιρείες διαδικτύου και καινοτομίας, ξενοδοχεία, ακίνητα. Η ακτοπλοϊα διαθέτει τις προϋποθέσεις για μια νέα εισαγωγή στο ΧΑ
Funds: Ψάχνουν για εξαγορές μη εισηγμένων, συγχωνεύσεις και εισαγωγή στο Χ.Α.
Του Δημήτρη Παφίλα
Nέες εταιρείες. Αυτό αναζητούν ξένοι επενδυτές οι οποίοι ενδιαφέρονται
για νέα σχήματα. Είτε εισηγμένων εταιρειών που οδεύουν προς συγχώνευση,
είτε μη εισηγμένων που θα διαθέτουν μια καινοτομία για να αντλήσουν
χρήματα από το Χρηματιστήριο. Με λίγα λόγια, ξένοι και Έλληνες επενδυτές
επιδιώκουν να φτιάξουν ένα «πακέτο»- ακτοπλοϊκών εταιρειών,
ιχθυοκαλλιέργειας, ακινήτων, ξενοδοχείων, πληροφορικής και internet –
και στην συνέχεια να αντλήσουν χρήματα από το ΧΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney.gr , ξένα επενδυτικά funds και
private equity funds όπως το Baupost, το Third Point, το Dromeus Funds
κλπ επιδεικνύουν τεράστιο ενδιαφέρον και για μη εισηγμένες εταιρείες σε
τομείς που η Ελλάδα διαθέτει πλεονέκτημα ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια (
λ. χ Internet ). Για παράδειγμα, 5-6 εταιρείες που δραστηριοποιούνται
στο Internet παρέχοντας υπηρεσίες αποτελούν μια ομάδα η οποία εφόσον
συγχωνευθεί υπό μια εταιρεία, τότε το νέο σχήμα μπορεί να αντλήσει
κεφάλαια. Με δεδομένο ότι, η διείσδυση του Internet στην Ελλάδα
βρίσκεται στο 20% υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον. Ένας άλλος
τομέας για τον οποίο επιδεικνύεται ενδιαφέρον είναι τα ξενοδοχεία στην
Ελλάδα, υπό την έννοια ότι αν συνενωθούν 5-6 κερδοφόρα ξενοδοχεία, τότε
μπορούν να προσελκυθούν κεφάλαια.
Γιατί συμφέρει καλύτερα το «πακετάρισμα»
Αντί λοιπόν να περιμένουν να αγοράσουν τις μετοχές από το ταμπλό,
κάποια ξένα funds επιδιώκουν να αποκτήσουν σημαντικές συμμετοχές και
στην συνέχεια να αποκομίσουν υπεραξίες από την πώληση μετοχών στο
χρηματιστήριο. Η διαδικασία αυτή είναι πιο επικερδής σε σύγκριση με την
αγορά υφιστάμενων εισηγμένων. Είναι πρόσφατες επίσης, οι συζητήσεις που
ξεκίνησαν στην Τράπεζα Πειραιώς για μια αναδιάρθρωση δανείων στην
ακτοπλοϊα, προκειμένου να προκύψει στο τέλος μια ενιαία εταιρεία της
οποίας τα μεγέθη θα είναι ελκυστικά για ξένους και Έλληνες. Αν
συνενενωθούν Attica, Ηellenic Sea ways και ΑΝΕΚ υπό ένα ενιαίο σχήμα
τότε τα κέρδη στους περισσότερους προορισμούς θα είναι προφανώς
περισσότερα και ο πολύπαθος κλάδος θα βρει τον δρόμο μαζί με την
ανάπτυξη του τουρισμού, όπως πιστεύουν παράγοντες της ακτοπλοϊας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες