11/11/13

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕMAIL KAI OXI MONON...


Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΟΑΣΑ: Ξεκίνησε η "μάχη" για το έξυπνο εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com
 
 
 

Κόκκαλης και Περιστέρης μετά το διαγωνισμό για την Τηλεματική που έληξε με την επικράτηση του πρώτου, δίνουν ραντεβού για το δεύτερο και πιο προσοδοφόρο γύρο που αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ένα project περί τα 100 εκ. ευρώ.

Εδώ όμως δεν παίζουν μόνοι τους, αφού στο «τερέν» εισέρχεται και ο όμιλος Μπόμπολα, ενώ υπάρχουν και ενδιαφέρουσες ανακατατάξεις σε επίπεδο συμμαχιών. Έτσι, η Unisystems του Θ. Φέσσα, που στο διαγωνισμό για την Τηλεματική είχε κατέβει μαζί με τον Γ. Περιστέρη (Τέρνα Ενεργειακή) τώρα έχει κοινοπραξία με την Άκτωρ Παραχωρήσεις του ομίλου Μπόμπολα. Το βαρύ πυροβολικό του Μπόμπολα κατέχει ηγετική θέση στο εγχώριο κατασκευαστικό τοπίο με κυρίαρχο ρόλο στα περισσότερα μεγάλα έργα, συμμετέχοντας και στις αντίστοιχες εταιρίες εκμετάλλευσης της λειτουργίας τους. Για το συγκεκριμένο έργο καλύπτει το κομμάτι της πληροφορικής με τη Unisystems που θεωρείται μία από τις από τις ισχυρότερες εταιρίες λύσεων λογισμικού και επικοινωνιών με εμπειρία σε μεγάλα projects κυρίως του τραπεζικού τομέα σε Ελλάδα και εξωτερικό (Βέλγιο, Βουλγαρία, Ρουμανία κ.α.).

Ισχυρές συμμαχίες

Ο Περιστέρης σε αυτό το διαγωνισμό κατεβαίνει με ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύμμαχο, την LG - CNS CO, θυγατρική του γιγαντιαίου LG Group, στον τομέα υπηρεσιών πληροφορικής, ολοκληρωμένων λύσεων λογισμικού και διαχείρισης δικτύων, με πωλήσεις πάνω από 2 δις δολ το χρόνο και παρουσία σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Ινδονησία, Βραζιλία κ.α.



Ο Κόκκαλης θεωρεί ότι μετά τη νίκη του στην Τηλεματική έχει ένα προβάδισμα σε σχέση με τους άλλους, καθώς το ηλεκτρονικό εισιτήριο θεωρείται «δίδυμο έργο». Στη μάχη μπαίνει και εδώ αυτόνομα, επιστρατεύοντας όμως όλες τις μεγάλες δυνάμεις του ομίλου, (Intracom IT Services - Intrasoft International - Intracom Telecom – Intrakat). Οι άλλοι δύο Έλληνες μνηστήρες από την πλευρά τους θεωρούν ότι ο Κόκκαλης, ακριβώς λόγω του ότι πήρε τον πρώτο διαγωνισμό, είναι δύσκολο να πάρει και τον δεύτερο, ακόμη και για λόγους εντυπώσεων και πολιτικού κόστους. Έτσι πιστεύουν ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα καταλήξει σε κάποιον από αυτούς.

Οι τρείς ισχυροί διεκδικητές έχουν να αντιμετωπίσουν τον μεγάλο Ισπανικό όμιλο της Indra Sistemas που ειδικεύεται σε θέματα ολοκληρωμένων λύσεων διαχείρισης δικτύων και αμυντικού εξοπλισμού, ενώ είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων έλεγχου εναέριας κυκλοφορίας στον κόσμο. Oι Ισπανοί έχουν έντονη διεθνή παρουσία στον τομέα ελέγχου εισιτηρίων στα μετρό Παρισιού, Μαδρίτης, Βαρκελώνης, Λισαβόνας, Μπουένος Αίρες, Σαντιάγο, ενώ είχαν συνεργασία και με το μετρό της Αθήνας. Το «παρών» δίνουν ακόμη η ERICSSON HELLAS, της γνωστής Σουηδικής πολυεθνικής και η ΑΤΕΣΕ Α.Ε., του Κ. Χούμπαυλη, με παρουσία από το 1998 στις κατασκευές και στον τομέα των αμυντικών συστημάτων, που συμμετείχαν και στο διαγωνισμό για την Τηλεματική.

Οι έξι υποψήφιοι θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις εταιρίες του ομίλου ΟΑΣΑ για 12 έτη, μέσω ΣΔΙΤ. Το σύστημα θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δηλαδή τόσο των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ), όσο και των οδικών.


Νέα γενιά ΣΔΙΤ

Tο ηλεκτρονικό εισιτήριο μαζί με την Τηλεματική εγκαινιάζουν τη νέα γενιά ΣΔΙΤ στον τομέα τεχνολογιών, πληροφορικής και επικοινωνιών στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιούνται πλέον και κοινοτικοί πόροι σε συνδυασμό με ιδιωτικά κεφάλαια.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 94 εκατομμύρια ευρώ. Η κοινοτική χρηματοδότηση, που θα καταβληθεί ως επιχορήγηση από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ μπορεί να φτάσει το 40% του κόστους της αρχικής επένδυσης, ενώ ο ΟΑΣΑ, θα συμμετάσχει στην υλοποίησή του με 35 εκ. μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Αυστηρό πλαίσιο

Σε αυτή τη νέα γενιά ΣΔΙΤ υπάρχει αυστηρό πλαίσιο τόσο για τα χρονοδιαγράμματα όσο και για την αποπληρωμή, που θα πραγματοποιηθεί μέσω της καταβολής ετήσιων πληρωμών διαθεσιμότητας.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, οποιαδήποτε υπέρβαση κόστους ή χρονοδιαγράμματος κατά την περίοδο εγκατάστασης και οι όποιες αστοχίες κατά την περίοδο λειτουργίας, δεν επιφέρουν αναπροσαρμογή του τιμήματος, αλλά βαρύνουν αποκλειστικά τον ανάδοχο. Επιπλέον, το ύψος των ετήσιων πληρωμών θα καθορίζεται βάσει μηχανισμού ο οποίος θα αξιολογεί την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

25-38 εκατ. ευρώ οι ετήσιες απώλειες και «Έξυπνες κάρτες» για να χτυπηθεί η λαθρεπιβίβαση
Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες ελέγχου η κυβέρνηση στοχεύει να περιορίσει στο ελάχιστο τις απώλειες εισπράξεων λόγω λαθρεπιβίβασης που για το σύνολο των εταιριών του ΟΑΣΑ υπολογίζονται από 25-38 εκ. ευρώ ετησίως.

Το σύστημα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο από την ανακήρυξη του αναδόχου, θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος πυλών στους σταθμούς του μετρό, ενώ σταδιακά, το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων θα αντικατασταθούν από ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες», που θα επιτρέψουν την εφαρμογή κλιμακωτών χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά θα υπάρχουν τρεις τύποι εισιτηρίων. Το Πολλαπλό εισιτήριο (ηλεκτρονική κάρτα μνήμης με μαγνητική ταινία) στο οποίο θα αποθηκεύεται συγκεκριμένος αριθμός μετακινήσεων, που θα αφορά κυρίως περιστασιακούς χρήστες των μέσων μεταφοράς και θα «γεμίζει» από σημεία πώλησης εισιτηρίων. 
 
 
Η «Έξυπνη Κάρτα» που θα αντικαταστήσει τις σημερινές μηνιαίες και ετήσιες κάρτες θα είναι απεριορίστων διαδρομών ή μεγάλης διάρκειας και θα απευθύνεται σε σταθερούς χρήστες. Τέλος, για όσους χρησιμοποιούν τα μέσα του ΟΑΣΑ λίγες φορές και σποραδικά θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου με την αποστολή γραπτού μηνύματος μέσω κινητού τηλεφώνου ή e-banking.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me