PROTOTHEMA
Στον «πάγο» το Rethink Athens
«Μπλόκο» στην ανάπλαση της Πανεπιστημίου και του Φαλήρου από την Κομισιόν
Μπλόκο
στην ανάπλαση της Πανεπιστημίου που προβλέπει την επέκταση του τραμ
στην πλατεία Αιγύπτου και στα τρία έργα του υπουργείου Υποδομών στο
παραλιακό μέτωπο του Φαλήρου βάζει η Κομισιόν.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», που επιβεβαιώνει και το Rethink Athens, η Κομισιόν απέστειλε τελεσίγραφο στην Αθήνα απαιτώντας την απένταξη των συγκεκριμένων έργων από το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα» σε μια περίοδο έλλειψης πόρων και ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων και άλλων έργων μεγαλύτερης σημασίας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποδεχτεί την απαίτηση καθώς δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι για να καλύψουν το σύνολο της δαπάνης των έργων.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Rethink Athens επισημαίνεται ότι η αναπτυξιακή διάσταση της παρέμβασης στην Πανεπιστημίου είχε πιστοποιηθεί και στις 33 συνολικά μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση.
Το Ίδρυμα Ωνάση εξέφρασε με ανακοίνωσή του τον προβληματισμό και τη λύπη του για τις εξελίξεις.
«Το 2010 η Ελληνική Πολιτεία, δια της τότε Υπουργού ΥΠΕΚΑ, απευθύνθηκε στο Ίδρυμα Ωνάση και ζήτησε τη συμβολή του στο αναπτυξιακό, όπως τόνισε, έργο της ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Ο σχεδιασμός του έργου, όπως παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα, αφορούσε σε ένα διαμήκη άξονα που αρχίζει από το Σύνταγμα και καταλήγει στο τέλος της οδού Πατησίων. Στόχος της παρέμβασης ήταν η διαμόρφωση των συνθηκών οικονομικής αναζωογόνησης του κέντρου της Αθήνας και των όμορων προς αυτό περιοχών, η συνολική διευκόλυνση της κυκλοφορίας με τη δημιουργία γραμμής ΤΡΑΜ και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως το άκρο της Πατησίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων με ταυτόχρονη ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του κέντρου, το πρόγραμμα δηλαδή που ονομάστηκε Rethink Athens» αναφέρει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Τo Ίδρυμα Ωνάση αποδέχθηκε να συμβάλει σε αυτό τον σχεδιασμό της Πολιτείας, αναγνωρίζοντας τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου, καθώς άλλωστε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είχαν πρόσφατα προχωρήσει σε παρόμοιες παρεμβάσεις, με ιδιαίτερη-όπως αποδείχθηκε-επιτυχία. Το Ίδρυμα Ωνάση, σε διαρκή συνεργασία και υπό την εποπτεία των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας, πραγματοποίησε και ολοκλήρωσε με Ευρωπαϊκό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τις πιο κατάλληλες και ολοκληρωμένες μελέτες που διασφαλίζουν την αρτιότητα του έργου, προσφέροντας στην Πολιτεία την πληρέστερη δυνατή επιστημονική στήριξη για την επίτευξη του στόχου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης των μελετών αναπτύχθηκε ένας γόνιμος και ολοκληρωμένος διάλογος με το σύνολο των φορέων που επηρεάζονται από το έργο (εμπορικοί και βιομηχανικοί σύλλογοι, επιμελητήρια, φορείς του τουρισμού και επαγγελματικοί φορείς που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την παρέμβαση). Σημειώνουμε μάλιστα, ότι οι 33 συνολικά μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση πιστοποίησαν την αναπτυξιακή διάσταση της παρέμβασης.
Με αυτά τα δεδομένα, δημιουργούνται ερωτήματα για τη μη ένταξη του έργου στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι λυπηρό ότι δύο μείζονα, ομόλογα και αλληλοσυμπληρούμενα έργα, δηλαδή η ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου (Rethink Athens) και του Φαληρικού Δέλτα (χώρος παρέμβασης του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος), δεν εντάχθηκαν στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Ίδρυμα Ωνάση έπραξε στο ακέραιο το χρέος του σε ένα έργο που σχεδιάστηκε από την Ελληνική Πολιτεία, που όμως αφορά τη ζωή και την προοπτική των εκατομμυρίων κατοίκων της Αθήνας αλλά και όλων των Ελλήνων. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα βρεθεί η τόλμη, η ικανότητα και η θέληση να μην στερηθεί η Αθήνα την αλλαγή της».
«Έχοντας ήδη διανύσει μία μακρά περίοδο κατά την οποία η εικόνα του κέντρου της Πόλης μας είναι ταυτισμένη με την απαξίωση και την εξαθλίωση, την ερημοποίηση και την εγκατάλειψη, αναρωτιόμαστε ποιος θα πάρει άραγε την ευθύνη για την περαιτέρω επιδείνωση που συνεπάγεται η ενδεχόμενη ακύρωση του Rethink Athens;» διερωτάται στην ανακοίνωσή του το Ίδρυμα Ωνάση και καταλήγει:
«Εμείς είμαστε πάντα δεσμευμένοι να προσφέρουμε όπως κάναμε με την κατασκευή του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου, όπως κάναμε με την δημιουργία και λειτουργία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, όπως κάνουμε σε εκατοντάδες έργα και παρεμβάσεις που αφορούν την Ελλάδα και τον ελληνισμό σε όλο τον κόσμο. Η Αθήνα αξίζει περισσότερα και παραμένει στο επίκεντρο της αποστολής του Ιδρύματος Ωνάση».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», που επιβεβαιώνει και το Rethink Athens, η Κομισιόν απέστειλε τελεσίγραφο στην Αθήνα απαιτώντας την απένταξη των συγκεκριμένων έργων από το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα» σε μια περίοδο έλλειψης πόρων και ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων και άλλων έργων μεγαλύτερης σημασίας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποδεχτεί την απαίτηση καθώς δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι για να καλύψουν το σύνολο της δαπάνης των έργων.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Rethink Athens επισημαίνεται ότι η αναπτυξιακή διάσταση της παρέμβασης στην Πανεπιστημίου είχε πιστοποιηθεί και στις 33 συνολικά μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση.
Το Ίδρυμα Ωνάση εξέφρασε με ανακοίνωσή του τον προβληματισμό και τη λύπη του για τις εξελίξεις.
«Το 2010 η Ελληνική Πολιτεία, δια της τότε Υπουργού ΥΠΕΚΑ, απευθύνθηκε στο Ίδρυμα Ωνάση και ζήτησε τη συμβολή του στο αναπτυξιακό, όπως τόνισε, έργο της ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Ο σχεδιασμός του έργου, όπως παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα, αφορούσε σε ένα διαμήκη άξονα που αρχίζει από το Σύνταγμα και καταλήγει στο τέλος της οδού Πατησίων. Στόχος της παρέμβασης ήταν η διαμόρφωση των συνθηκών οικονομικής αναζωογόνησης του κέντρου της Αθήνας και των όμορων προς αυτό περιοχών, η συνολική διευκόλυνση της κυκλοφορίας με τη δημιουργία γραμμής ΤΡΑΜ και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως το άκρο της Πατησίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων με ταυτόχρονη ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του κέντρου, το πρόγραμμα δηλαδή που ονομάστηκε Rethink Athens» αναφέρει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Τo Ίδρυμα Ωνάση αποδέχθηκε να συμβάλει σε αυτό τον σχεδιασμό της Πολιτείας, αναγνωρίζοντας τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου, καθώς άλλωστε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είχαν πρόσφατα προχωρήσει σε παρόμοιες παρεμβάσεις, με ιδιαίτερη-όπως αποδείχθηκε-επιτυχία. Το Ίδρυμα Ωνάση, σε διαρκή συνεργασία και υπό την εποπτεία των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας, πραγματοποίησε και ολοκλήρωσε με Ευρωπαϊκό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τις πιο κατάλληλες και ολοκληρωμένες μελέτες που διασφαλίζουν την αρτιότητα του έργου, προσφέροντας στην Πολιτεία την πληρέστερη δυνατή επιστημονική στήριξη για την επίτευξη του στόχου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης των μελετών αναπτύχθηκε ένας γόνιμος και ολοκληρωμένος διάλογος με το σύνολο των φορέων που επηρεάζονται από το έργο (εμπορικοί και βιομηχανικοί σύλλογοι, επιμελητήρια, φορείς του τουρισμού και επαγγελματικοί φορείς που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την παρέμβαση). Σημειώνουμε μάλιστα, ότι οι 33 συνολικά μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση πιστοποίησαν την αναπτυξιακή διάσταση της παρέμβασης.
Με αυτά τα δεδομένα, δημιουργούνται ερωτήματα για τη μη ένταξη του έργου στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι λυπηρό ότι δύο μείζονα, ομόλογα και αλληλοσυμπληρούμενα έργα, δηλαδή η ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου (Rethink Athens) και του Φαληρικού Δέλτα (χώρος παρέμβασης του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος), δεν εντάχθηκαν στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Ίδρυμα Ωνάση έπραξε στο ακέραιο το χρέος του σε ένα έργο που σχεδιάστηκε από την Ελληνική Πολιτεία, που όμως αφορά τη ζωή και την προοπτική των εκατομμυρίων κατοίκων της Αθήνας αλλά και όλων των Ελλήνων. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα βρεθεί η τόλμη, η ικανότητα και η θέληση να μην στερηθεί η Αθήνα την αλλαγή της».
«Έχοντας ήδη διανύσει μία μακρά περίοδο κατά την οποία η εικόνα του κέντρου της Πόλης μας είναι ταυτισμένη με την απαξίωση και την εξαθλίωση, την ερημοποίηση και την εγκατάλειψη, αναρωτιόμαστε ποιος θα πάρει άραγε την ευθύνη για την περαιτέρω επιδείνωση που συνεπάγεται η ενδεχόμενη ακύρωση του Rethink Athens;» διερωτάται στην ανακοίνωσή του το Ίδρυμα Ωνάση και καταλήγει:
«Εμείς είμαστε πάντα δεσμευμένοι να προσφέρουμε όπως κάναμε με την κατασκευή του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου, όπως κάναμε με την δημιουργία και λειτουργία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, όπως κάνουμε σε εκατοντάδες έργα και παρεμβάσεις που αφορούν την Ελλάδα και τον ελληνισμό σε όλο τον κόσμο. Η Αθήνα αξίζει περισσότερα και παραμένει στο επίκεντρο της αποστολής του Ιδρύματος Ωνάση».
Κωνσταντινος23/11/201413:03Και
τωρα τι θα κανει η "γνωστή πολιτικη οικογενεια" που αγόραζε ασταμάτητα
σπίτια στην Πατησίων και στο κεντρο; Η ιδια βεβαια που έβαλε το χεράκι
της για την σταδιακή υποβάθμιση της περιοχής. Τωρα τι θα της κανει τις
επενδύσεις ; Θα νοικιάζει τα σπίτια στους λαθρομετανάστες; Πόσους ακομη
πρεπει να φέρουν για να γεμίσουν ολα αυτα τα σπίτια; Όπου πολλα λεφτα
και πολλα προβληματα....
Απάντηση
Απάντηση
Eicke23/11/201412:31Επιτελους
και ενα χαρμοσυνο γεγονος. Τελικα υπαρχει θεος !! Απο τη πρωτη στιγμη
ημουν αντιθετος σ'αυτο το εργο. Οι μονοι που θα κλαινε ειναι οι
βρυκολακες της μιζας (γνωστοι εργολαβοι,πολιτικαντηδες) που θα φορτωναν
στη καμπουρα των πανηλιθιων ραγιαδων μερικα ακομα εκατομμυρια φεσια μονο
και μονο για να βλεπαμε μετα απο λιγο το ξεραμενο γκαζον, τις
κουρελουδες των αραπαδων και τα συνθηματα των γνωστων ρεμαλιων των
εξαρχειων. Ευγε στη Κομισιον !
Απάντηση
Απάντηση
ENAS23/11/201412:22ΚΑΙ Η ΕΠΕΚΤΗΣΗ ΤΡΑΜ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ....ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ....
Απάντηση
Απάντηση
gg23/11/201412:18Εδώ
πάει η παροιμία της Μαριορής ο φερετζές της λείπει. Λες και αν γίνει
πεζόδρομος η Πανεπιστημίου θα λυθούν τα προβλήματα. Όταν ο εθνάρχης
και οι μετέπειτα πολιτικοί έκαναν την Αθήνα με μπετό, όταν τα
εργολαβικά συμφέροντα αποφάσιζαν, και οι πολιτικοί έπαιρναν τις μίζες,
τώρα δεν γίνεται τίποτε. Τώρα δουλειά θέλει ο κόσμος , και αφού
κάνουν ένα μετρό αντάξιο της πρωτεύουσας, όπως όλων των σύγχρονων
ευρωπαϊκών πόλεων τότε να κάνουν πεζόδρομους. Να μπορεί κανείς να
πηγαίνει στην δουλειά του γρήγορα και φθηνά να υπάρχει συγκοινωνία. Εδώ
όλα γίνονται ανάποδα. Αγοράζουμε μηχανές τραίνου και μετά κάνουμε τις
γραμμές , οι οποίες δεν είναι συμβατές με της μηχανές που αγόρασαν ,
και τώρα σαπίζουν κάπου εκεί στην Θεσσαλονίκη. Και ο υπουργός που τα
αγόρασε , που πιθανόν , τι λέω , σίγουρα πήρε μίζα, είναι ακόμη έξω. Ο
λογαριασμός νάτος ο Εν ΦΙΑ. Ο λογαριασμός στον λαό.
Εκεί στο ίδρυμα Ωνάση ήθελαν να φάνε μερικά εκατομμύρια οι κολλητοί
τους και είπαν δεν κάνουμε μια βλακεία. Γιατί αυτοί δεν κυκλοφορούν
στην πανεπιστημίου, και δεν ενδιαφέρονται για το πως θα κυκλοφορήσει ο
απλός πολίτης .Θα κάνουν λέει και ποδηλατοδρόμους, το πως θα πηγαίνει
κανείς εκεί από το Περιστέρι, το Μενίδι, δεν λένε, θα πετάει. Κατά τα
άλλα σκεφτονται τον πολίτη, για να οικονομήσουν οι εργολάβοι πάλι.
Απάντηση
Απάντηση
Γιαννης23/11/201412:47Αν
το να ζεις σε μια ανθρωπινη πολη, η αν η αξιοποιηση της παραλιας που
τωρα ειναι χωματερη και τσαντιρια ειναι για σενα φερετζες τοτε
καταλαβαινουμε γιατι ειμαστε αξιοι της μοιρας μας
Απάντηση
Απάντηση
χαρης23/11/201412:14Ως
ιδιωκτητης επαγγελνατικης στεγης στο κτιριο Ερμης της Πανεπιστημιου
νιωθω ανακουφιση που τα σχεδια αυτα πανε περιπατο.Οι μονοι που χανουν
ειναι τα βαμπιρ που θα διασπαθιζαν για ζαρντινιερες εκατομμυρια,τα
διαφορα λογεις πρεζονια και οι μπυρο-γυρομαγαζζατορες πιυ θελιυν βα την
κανουν πλατεια Εξαρχιων.Ευτυχως!Ειναι απο τις φορες που λες ξενη
εποπτεια 4ever!
Απάντηση
Απάντηση
Τέρας23/11/201412:53Λες
τις συνηθισμένες παπαριές που λένε οι νεο-έλληνες.... Σε ΟΛΕΣ τις
ευρωπαικές πρωτεύουσες (μα σε ΟΛΕΣ) αλλά και σε μεγάλες πόλεις κεντρικοί
δρόμοι είναι πάντα πεζόδρομοι ή συνδυασμός πεζοδρόμων και
λεωφορειοδρόμων και το εμπόριο στους δρόμους αυτούς (ειδικά το λιανικό)
ανθεί... Η τροφοδοσία των καταστημάτων γίνεται ΠΑΝΤΑ εκτός ωραρίου (πολύ
πρωί ή το αργά το βράδυ) και κανέναν δεν ενδιαφέρει η βολή του κάθε
καταστηματάρχη (σκασίλα μου αν θα πρέπει να πάει στις τέσσερις το πρωί
για να παραλάβει εμπόρευμα) αλλά το κοινό συμφέρον..
Αλλά τι ξέρουν τώρα αυτοί οι βλάκες οι φράγκοι??
Καιρός ο νεοέλληνας να σηκώσει τον αφράτο πισινό του από την πολυθρόνα
και το κάθισμα του 4χ4 και να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ και να περπατήσει
και λίγο.... Αντε που μάθαμε να πηγαίνουμε στο περίπτερο με το τουτού
Απάντηση
Απάντηση
Μάλλον σε χάλαγε..23/11/201412:25που η περιουσία σου θα έπαιρνε αξία... Τι να πω, ανεγκέφαλοι μίζεροι σαν εσένα υπάρχουν στην Ελλάδα και εχουμε ποιάσει πάτο.
Απάντηση
Απάντηση
Π. ΠΕΤΡΑΚΟΣ23/11/201412:08Αν
δεν είμαστε ικανοί σαν χώρα, να χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας μια
πεζοδρόμηση και πρέπει να κρεμόμαστε από το ΕΣΠΑ, την στιγμή που και η
μελέτη ήταν δωρεά, είμαστε άξιοι της μοίρας μας!!!!
Απάντηση
ΒΑΣΙΛΗΣ 23/11/201412:01ΑΝΑΛΓΗΤΗ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΗΤΑΝ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΩΝ ΛΑΘΡΑΙΩΝΑπάντηση
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες