Στην ιστοσελίδα της η εφημερίδα αναφέρει ότι η ανάπλαση του Ελληνικού θα κοστίσει 8 δισ. ευρώ (10,5 δισ. δολάρια), τονίζοντας το μέγεθος της έκτασης που είναι δύο φορές σαν το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης ενώ περιλαμβάνει και 3,2 χλμ. παραλίας.Τα σχέδια περιλαμβάνουν ξενοδοχειακές μονάδες 1.000 δωματίων, έναν πολυώροφο πύργο κατοικιών, γραφεία, εμπορικά κέντρα, μαρίνα, ενυδρείο και ένα γιγαντιαίο πάρκο.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development ανέφερε στην WSJ ότι οι πρώτες εργασίες που αναμένεται να διαρκέσουν 15 με 20 χρόνια, είναι πιθανό να ξεκινήσουν το 2016.
Παρόλα αυτά, τονίζει η εφημερίδα, μέχρι στιγμής καμία μεταβίβαση χρημάτων δεν έχει γίνει, ο χώρος του αεροδρομίου παραμένει σε σκονισμένη εγκατάλειψη και η Lamda - η μοναδική εταιρία που υπέβαλε προσφορά για το project εφέτος - έχει πιθανότατα μπροστά της πολλά χρόνια γραφειοκρατικών εμποδίων έως ότου καταφέρει να βγάλει από τον χώρο τα πρώτα στρώματα μπάζων.
«Τα ρίσκα είναι τεράστια», λέει η Ana Vukovic, διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας ακινήτων Colliers International, «υπάρχουν όμως και μεγάλες ευκαιρίες», όπως τονίζει.
Οπως υπογραμμίζει η εφημερίδα,το project θα συμβάλει με 1,5% έως 2% στο ΑΕΠ της χώρας κάθε έτος έως το 2025 και θα δημιουργήσει 50.000 θέσεις εργασίας.
Συνολικά, η Ελλάδα ευελπιστεί να συγκεντρώσει 50 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις. Περίπου τα 4/5 από αυτά θα προέλθουν από το real estate. Μέχρι τώρα έχει συγκεντρωθεί το 10% του στόχου.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, οι επενδυτές – μεταξύ αυτών η οικογένεια Λάτση, η κινεζική Fosun και η επενδυτική Al Maabar από το Αμπόύ Ντάμπι - έχουν δεσμευτεί να βάλουν 700 εκατ. ευρώ και να συγκεντρώσουν επιπλέον κεφάλαια όσο θα προχωρά η επένδυση.
«Θα μπορούσαν να προστεθούν κι άλλοι επενδυτές από Ευρώπη και Αμερική», είπε ο κ. Αθανασίου, αλλά δεν έχουν επιβεβαιωθεί δεσμευτικές προσφορές.
Πάντως, η WSJ υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη του Ελληνικού έχει ακόμα να περάσει από πολλά στάδια, με αρχή την εξασφάλιση έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, από το οποίο αναμένεται «πράσινο φως» εντός του μήνα, όπως αναφέρει ο Ανδρέας Ταπραντζής, εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ. Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο καθυστερεί εδώ και επτά μήνες, παρ' ό,τι το συγκεκριμένο project θα δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε 1,25 δισ. ευρώ για επενδύσεις σε υποδομές, όπως το πάρκο, δρόμοους και τον καθαρισμό του υπάρχοντος αεροδρομίου», πρόσθεσε ο κ Αθανασίου.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό project που οι ελληνικές τράπεζες και ίσως και κάποιες διεθνείς τράπεζες ιδρύματα θα στηρίξουν οπωσδήποτε», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Βασιλείου επικεφαλής της επιχειρηματικής και επενδυτικής τραπεζικής της Eurobank Ergasias. «Και δεδομένων των άλλων projects στο real estate στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, το συγκεκριμένο θα προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον».
Το ελληνικό δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ανάπτυξη του project, σε ότι αφορά τις καθυστερήσεις, σημείωσε ο κ Αθανασίου. «Αν τα πράγματα ήταν όπως πριν το ξέσπασμα της κρίσης τότε το έργο θα ξεκινούσε το 2015, αντί του 2016», είπε.
Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κυβέρνηση ήταν και ανάμεσα στους βασικούς λόγους που αποσύρθηκε από τη διαδικασία απόκτησης του Ελληνική η ισραηλινή εταιρία Elbit Imaging, ένας από τους τελικούς τέσσερις διεκδικητές του project, όπως λέει στην Wall Street Journal o διευθυντής τομέων Ινδίας και Ελλάδας της Elbit Oren Kolton.
«Είπα στον (πρωθυπουργό Αντώνη) Σαμαρά ότι δεν μπορούσα να αναλάβω κινδύνους που δεν ήταν επιχειρηματικοί κίνδυνοι» όπως μια αλλαγή της κυβέρνησης ή η πρόσκρουση του έργου στην ενδεχόμενη εξεύρεση αρχαιοτήτων στον χώρο, είπε ο κ. Kolton στην Wall Street Journal.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες