«ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΟΝΤΑΙ» ΣΕ ΧΙΠΣΤΕΡ
Το ξυρισμένο κεφάλι και τα μαύρα στενά μπλουζάκια που «φωνάζουν» από
μακριά νεοναζί αποτελούν στυλιστικό παρελθόν για τους ακροδεξιούς της
Γερμανίας, οι οποίοι προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος μεταξύ των νέων.
Ευρηματικοί για νέες στρατολογήσεις
Η ναζιστική νεολαία της Γερμανίας έχει γίνει αρκετά ευρηματική προκειμένου να προσεγγίσει μεγαλύτερη μερίδα νέων και να τους στρατολογήσει στους κόλπους της. Το τελευταίο της εύρημα είναι να υιοθετήσει τις στιλιστικές επιλογές των χίπστερ, που πόρρω απέχουν από την κλασική εμφάνιση των νεοναζί.
Η ναζιστική νεολαία της Γερμανίας έχει γίνει αρκετά ευρηματική προκειμένου να προσεγγίσει μεγαλύτερη μερίδα νέων και να τους στρατολογήσει στους κόλπους της. Το τελευταίο της εύρημα είναι να υιοθετήσει τις στιλιστικές επιλογές των χίπστερ, που πόρρω απέχουν από την κλασική εμφάνιση των νεοναζί.
Τα γερμανικά ΜΜΕ έχουν βαφτίσει το νέο είδος νεοναζί «nipster» (neonazi+hipster), που το τελευταίο διάστημα έχει κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως YouTube, Tumblr, Instagram.
Στόχος των «μοδάτων» νεοναζί είναι να δημιουργήσουν ένα πιο φιλικό πρόσωπο του κινήματός τους, το οποίο θα μοιάζει λιγότερο απειλητικό για τους νέους και, από ό,τι φαίνεται, το καταφέρνουν. Μάλιστα ορισμένοι, όπως ο παρουσιαστής εκπομπής στο ιντερνετικό κανάλι των ναζί, FSN.tv, Πάτρικ Σρέντερ, διοργανώνουν σεμινάρια για να μάθουν στα νέα τους μέλη πώς να ντύνονται λιγότερο απειλητικά και να μπορέσουν έτσι να διεισδύσουν σε άλλες κοινωνικές ομάδες, όπου οι ακροδεξιοί δεν είχαν θέση μέχρι και πριν από λίγα χρόνια. Ουσιαστικά για τα μέλη της ναζιστικής νεολαίας, JN, το μέλλον της οργάνωσής τους εξαρτάται εν πολλοίς από το αν θα καταφέρουν να προσηλυτίσουν άτομα από διάφορους χώρους.
Μέσω του Διαδικτύου οι Γερμανοί νεοναζί απευθύνονται σε ετερόκλητες ομάδες πληθυσμού και με τρόπους που απέχουν πολύ από το στερεότυπο του ακροδεξιού. Σαν να μην ήταν αρκετή η μεταστροφή τους προς το στυλ των χίπστερ, καταφεύγουν και σε άλλα κόλπα: για παράδειγμα το τελευταίο διάστημα το κανάλι FSN.tv παρουσιάζει εκπομπή μαγειρικής για χορτοφάγους, με μάγειρες δύο νέους άνδρες που μιλούν για μαγειρική έχοντας καλυμμένα τα πρόσωπά τους με μπαλακλάβες. Ακούν τη μουσική που προτιμούν οι νέοι της ηλικίας τους, συχνάζουν στα ίδια στέκια και παρακολουθούν τις ίδιες αμερικανικές σειρές στην τηλεόραση. Κοινώς προσπαθούν να μην ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη νεολαία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι νεοναζί επιχειρούν να προσεταιριστούν μία άλλη κουλτούρα για να μπορέσουν αθόρυβα και συνεχίσουν την προπαγάνδα τους στους νέους. Ηδη από τη δεκαετία του 1970 είχαν υιοθετήσει την εμφάνιση των skinheads και είχαν διεισδύσει στην πανκ μουσική σκηνή. Μέχρι και τη δεκαετία του 1990 έκαναν τα πάντα προκειμένου να πείσουν ότι οι φασιστικές και οι εθνικοσοσιαλιστικές ιδέες ταιριάζουν με το εκάστοτε «ρεύμα» της εποχής. Είχαν γίνει, δε, αρκετές προσπάθειες να δημιουργηθούν ομάδες ακόμη και ναζί-χίπηδων και οικολόγων.
Η επιτυχία που είχαν τότε ήταν περιορισμένη, ωστόσο τώρα φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους νέους, κάτι που αποτυπώνεται και από τα εκλογικά αποτελέσματα στην Ευρώπη: τα νεοναζιστικά και φασιστικά κόμματα έκαναν την επανεμφάνισή τους σε μια άκρως ανησυχητική τάση, για πρώτη φορά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
«ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ» ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ακροδεξιά χιπ χοπ και ρέγκε συγκροτήματα
Η νεολαία των Γερμανών νεοναζί έχει θέσει ως στόχο να μην αποκοπεί από τους υπόλοιπους νέους της χώρας και το προσπαθεί με κάθε τρόπο.
Αν μέχρι πρότινος, για παράδειγμα, η μουσική που άκουγε ένας Γερμανός νεοναζί που... σέβεται τον εαυτό του ήταν τουλάχιστον heavy metal, τώρα μπορούν να επιλέξουν ακόμη και ραπ, χιπ χοπ ή και ρέγκε, είδη που είναι δημοφιλή και σε νέους που δεν έχουν καμία σχέση με τον ναζισμό. Τα τελευταία χρόνια, δε, έχει ξεχωρίσει ένα κομμάτι της ακροδεξιάς μουσικής σκηνής με συγκροτήματα χιπ χοπ που φέρουν ονόματα όπως Makss Damage ή Dee Ex, τα οποία δεν παραπέμπουν στην ιδεολογία τους.
Οι στίχοι
Οι στίχοι τους μιλούν για τη χαρά του να είσαι Γερμανός και πόσο σημαντικός είναι ο «πατριωτισμός». Το Facebook και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους παρέχουν επίσης τη δυνατότητα να προσεγγίσουν νέους μακριά από την επίβλεψη των γονιών τους.
Την περασμένη χρονιά είχε σημειώσει επιτυχία ένα βίντεο της ναζιστικής νεολαίας με τίτλο «Harlem Shake», όπου εμφανίζεται το μήνυμα «κάντε περισσότερο σεξ με ναζί, χωρίς προστασία».
ΜΑΡΙΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ ETHNOS.GR







0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες