1/1/14

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - απάντηση

Στα τέσσερα έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου,Νέα Οδός ) αναμένεται να απασχοληθούν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες, ως υπεργολάβοι. 

Το «restart» θα σημάνει την έξοδο από το τούνελ για τους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ, Ιντρακάτ κλπ. 

Η αγορά προεξοφλεί την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, με τις μετοχές των μεγάλων του κλάδου να καταγράφουν σημαντική ενίσχυση σε επίπεδο έτους...

Και η αρχή έγινε. Μετά την συμφωνία, το χρήμα ξεκίνησε να ρέει άφθονο προς τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Ολυμπία Οδό, τη Νέα Οδό, την Κεντρική Οδό και τις κοινοπραξίες των κατασκευαστών των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων...  

Το τελικό πλάνο με βάση το οποίο θα επανεκκινηθούν τα έργα οριστικοποιείται αυτές τις ημέρες και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή λίαν προσεχώς... 

Στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο οι εργασίες να κινούνται στον μέγιστο δυνατό ρυθμό, καθώς τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης είναι οριακά. Ο νόμος 4219/2013, με τον οποίο κυρώθηκαν οι τροποποιήσεις στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης δημοσιεύθηκε και τέθηκε σε ισχύ. 



Οπως προέβλεπαν οι αναθεωρημένες συμφωνίες, το Δημόσιο θα ενέκρινε με την ψήφισή του την διάθεση ενός μεγάλου τμήματος των αποζημιώσεων και της χρηματοδότησης για κάθε έργο, συνολικά 866 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά καταβλήθηκαν ως εξής: 

Α. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 248 εκατ. ευρώ. 
Β. Νέα Οδός: 178,5 εκατ. ευρώ. 
Γ. Κεντρική Οδός: 175,3 εκατ. ευρώ. 
Δ. Ολυμπία Οδός: 264,8 εκατ. ευρώ. 

Οι εκταμιεύσεις των ποσών αυτών ξεκίνησαν και θα ολοκληρωθούν μέχρι και τις αρχές του Ιανουαρίου. 

Παράλληλα, θα ολοκληρωθεί η διαδικασία για την «επιστροφή» μέσω ΕΣΠΑ του κομματιού εκείνου που είναι επιλέξιμο (η Ε.Ε. θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του χρηματοδοτικού κενού των έργων, αλλά όχι τις αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me