Aναζητώντας τον κοσμοπολίτη εφοπλιστή Μιχάλη Ματαντό των υποβρυχίων για τις μίζες των 2,5 δις!
Πανικός επικρατεί σε ισχυρούς οικονομικούς και πολιτικούς
παράγοντες για το ενδεχόμενο εμφάνισης του Μιχάλη Ματαντού ενώπιον του
ανακριτή προκειμένου να καταθέσει για το γιγαντιαίο σκάνδαλο των
υποβρυχίων.
Όπως είναι γνωστό-γράφει ο Lykavitos- ο Μιχάλης Ματαντός μέσω της ΜΙΕ διακίνησε το μεγαλύτερο μέρος του μαύρου χρήματος που χρησιμοποιήθηκε για τις μίζες πολιτικών και επιχειρηματιών που εμπλέκονταν στην επίμαχη σύμβαση για τα υποβρύχια.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στα χρονικά του ελληνικού κράτους αφού η σύμβαση για τα υποβρύχια ξεπέρασε τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ οι μίζες υπολογίζονται σε εξακόσια εκατομμύρια ευρώ.
Ο Μιχάλης Ματαντός είναι άφαντος το τελευταίο διάστημα ενώ ο συνήγορός του διαπραγματεύεται με τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές μειωμένη ποινή προκειμένου να παραδώσει στοιχεία για λογαριασμούς πολιτικών και επιχειρηματιών.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο Μ. Ματαντός δεν μπλοφάρει για μια ακόμα φορά τότε οι αποκαλύψεις θα προκαλέσουν πάταγο με κίνδυνο η μπόχα απ’ τα σκάνδαλα να πνίξει τη δημόσια ζωή προκαλώντας επικίνδυνες παρενέργειες.
Η αγωνία στους κύκλους της διαπλοκής έχει φτάσει στο κατακόρυφο αφού ο ανακριτής περιμένει την Πέμπτη να εμφανιστεί στο γραφείο του το πρόσωπο κλειδί που είναι καθοριστικό για τη διαλεύκανση του γιγαντιαίου σκανδάλου.
Όπως είναι γνωστό-γράφει ο Lykavitos- ο Μιχάλης Ματαντός μέσω της ΜΙΕ διακίνησε το μεγαλύτερο μέρος του μαύρου χρήματος που χρησιμοποιήθηκε για τις μίζες πολιτικών και επιχειρηματιών που εμπλέκονταν στην επίμαχη σύμβαση για τα υποβρύχια.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στα χρονικά του ελληνικού κράτους αφού η σύμβαση για τα υποβρύχια ξεπέρασε τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ οι μίζες υπολογίζονται σε εξακόσια εκατομμύρια ευρώ.
Ο Μιχάλης Ματαντός είναι άφαντος το τελευταίο διάστημα ενώ ο συνήγορός του διαπραγματεύεται με τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές μειωμένη ποινή προκειμένου να παραδώσει στοιχεία για λογαριασμούς πολιτικών και επιχειρηματιών.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο Μ. Ματαντός δεν μπλοφάρει για μια ακόμα φορά τότε οι αποκαλύψεις θα προκαλέσουν πάταγο με κίνδυνο η μπόχα απ’ τα σκάνδαλα να πνίξει τη δημόσια ζωή προκαλώντας επικίνδυνες παρενέργειες.
Η αγωνία στους κύκλους της διαπλοκής έχει φτάσει στο κατακόρυφο αφού ο ανακριτής περιμένει την Πέμπτη να εμφανιστεί στο γραφείο του το πρόσωπο κλειδί που είναι καθοριστικό για τη διαλεύκανση του γιγαντιαίου σκανδάλου.
Σε αντίθεση με τους
περισσότερους Έλληνες ντίλερ, μεσάζοντες ή εμπόρους όπλων, ο Ματαντός
είναι μία «ειδική περίπτωση». Κατ’ αρχήν είναι πολύ πλούσιος. Πάνω από
εβδομήντα ετών σήμερα, κατάγεται από εφοπλιστική οικογένεια της
Δωδεκανήσου και μένει μόνιμα στο Λονδίνο.
Όσοι τον γνωρίζουν προσωπικά
(και δεν είναι πολλοί) μιλούν για έναν κομψό κύριο, που αποφεύγει τις
κοσμικότητες, τις φωτογραφίες και εν γένει τον πολύ κόσμο. Η οικονομική
επιφάνειά του είναι τέτοια που το 2004 συμπεριλήφθηκε στους δωρητές που
πλήρωσαν τη μετασκευή του ιστορικού πλοίου «Ευγένιος Ευγενίδης» του
Πολεμικού Ναυτικού.
Και όπως θυμούνται όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση
που διοργάνωσε ο τότε ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, ο Ματαντός
περιλαμβανόταν ανάμεσα σε άλλους σημαντικούς επιχειρηματίες (και δωρητές
για την περίσταση), όπως ο αείμνηστος καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο
Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
Η οικογένειά του συγγενεύει με τη μεγάλη οικογένεια των Χανδρήδων, με
την οποία ο Ματαντός έχει συνεργαστεί σε πολλές περιπτώσεις.
Λέγεται μάλιστα ότι μεγάλο τμήμα της περιουσίας του αποκτήθηκε από τις συ-νέργειες που είχε από την κατασκευή πλοίων σε γερμανικά ναυπηγεία για λογαριασμό της οικογένειας Χανδρή. Έτσι απέκτησε, καθώς φαίνεται, και την εύνοια των Γερμανών, που, όπως φάνηκε σε πολλές περιπτώσεις στην Ελλάδα, ποτέ δεν ξεχνούν τους... φίλους τους.
Άλλες δραστηριότητες του Ματαντού περιλαμβάνουν τα ανταλλακτικά και τις επισκευές πλοίων. Η έδρα αυτού του αντικειμένου είναι, κατά πληροφορίες, η Κύπρος. Πάντως το «γερμανικό διαβατήριο» φαίνεται πως ήταν πολύ σημαντικό για τον Έλληνα εφοπλιστή του Λονδίνου, αφού έτσι ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ΗDW.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνεργασία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, όταν το γραφείο του Ματαντού στον Πειραιά άρχισε να γίνεται ο μεσολαβητής για την προμήθεια ανταλλακτικών των υποβρυχίων που είχαν αγοραστεί από την Ελλάδα στη δεκαετία του ’70.
Η πιστότητα της σχέσης και η ανταπόκριση από το Ναυτικό ήταν τέτοια, που σύντομα ο Ματα-ντός πιστώθηκε την αντιπροσώπευση της HDW συνολικά και ανέλαβε και το πρόγραμμα του νέου υποβρυχίου, όταν αυτό ξεκίνησε λίγο μετά την κρίση στα Ίμια.
Και βέβαια ολοκληρώθηκε μερικά χρόνια αργότερα, όταν το γραφείο της ΜΙΕ πήρε (κομψότατα, μέσω της εμπλοκής των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.) και τη δουλειά του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν ο ηλικιωμένος πλέον εφοπλιστής θα δεχθεί να έρθει από το Λονδίνο για να δικαστεί, εφόσον η δίωξη καταλήξει στο εδώλιο, ή όχι; Και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την εκδίκαση;
Λέγεται μάλιστα ότι μεγάλο τμήμα της περιουσίας του αποκτήθηκε από τις συ-νέργειες που είχε από την κατασκευή πλοίων σε γερμανικά ναυπηγεία για λογαριασμό της οικογένειας Χανδρή. Έτσι απέκτησε, καθώς φαίνεται, και την εύνοια των Γερμανών, που, όπως φάνηκε σε πολλές περιπτώσεις στην Ελλάδα, ποτέ δεν ξεχνούν τους... φίλους τους.
Άλλες δραστηριότητες του Ματαντού περιλαμβάνουν τα ανταλλακτικά και τις επισκευές πλοίων. Η έδρα αυτού του αντικειμένου είναι, κατά πληροφορίες, η Κύπρος. Πάντως το «γερμανικό διαβατήριο» φαίνεται πως ήταν πολύ σημαντικό για τον Έλληνα εφοπλιστή του Λονδίνου, αφού έτσι ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ΗDW.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνεργασία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, όταν το γραφείο του Ματαντού στον Πειραιά άρχισε να γίνεται ο μεσολαβητής για την προμήθεια ανταλλακτικών των υποβρυχίων που είχαν αγοραστεί από την Ελλάδα στη δεκαετία του ’70.
Η πιστότητα της σχέσης και η ανταπόκριση από το Ναυτικό ήταν τέτοια, που σύντομα ο Ματα-ντός πιστώθηκε την αντιπροσώπευση της HDW συνολικά και ανέλαβε και το πρόγραμμα του νέου υποβρυχίου, όταν αυτό ξεκίνησε λίγο μετά την κρίση στα Ίμια.
Και βέβαια ολοκληρώθηκε μερικά χρόνια αργότερα, όταν το γραφείο της ΜΙΕ πήρε (κομψότατα, μέσω της εμπλοκής των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.) και τη δουλειά του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν ο ηλικιωμένος πλέον εφοπλιστής θα δεχθεί να έρθει από το Λονδίνο για να δικαστεί, εφόσον η δίωξη καταλήξει στο εδώλιο, ή όχι; Και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την εκδίκαση;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες