1/1/14

Αγωνία για να μη γίνει ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Την εκτίμηση ότι «αν δεν προχωρήσει άμεσα η διαδικασία της αξιοποίησης -με παραχωρήσεις- του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αυτό θα καταλήξει μέσα στην επόμενη 7ετία ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι» χωρίς προοπτική, εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης. 

Εν αναμονή των εξελίξεων και πέραν της σημαντικής κίνησης, που ήδη δρομολογήθηκε για την τακτική σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με τη Σόφια και τα Σκόπια από το 2014, η διοίκηση του ΟΛΘ Α.Ε. δρομολογεί κίνητρα σε τρία πεδία, προκειμένου να «χτίσει» ανταγωνιστικό πλεονέκτημα:

Πρώτον, η διοίκηση του ΟΛΘ δρομολογεί -από 1ης Ιανουαρίου- τη μείωση κατά 50% του κόστους ρευματοδότησης των εμπορευματοκιβωτίων - ψυγείων, για τη διακίνηση προϊόντων -π.χ. νωπών φρούτων και λαχανικών- που προορίζονται για εξαγωγή.
Δεύτερον, μειώνει κατά περίπου 15% το κοστος υπηρεσιών  μεταφόρτωσης.

Τρίτον, θα παρέχει εκπτώσεις, πιθανώς της τάξης του 15%, αναλόγως με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων και το αν αυτός θα «πιάνει» συγκεκριμένο στόχο (τελικές αποφάσεις για τη συγκεκριμένη έκπτωση αναμένονται εντός της εβδομάδας, κατόπιν διαβούλευσης με ναυτιλιακούς πράκτορες).

Στο μεταξύ, σε αλλαγή της χωροθέτησης της μαρίνας 218 σκαφών αναψυχής, που επρόκειτο να κατασκευαστεί στον πρώτο προβλήτα του λιμανιού, προχωρά ο ΟΛΘ Α.Ε. 



Επειτα από δύο άγονους διαγωνισμούς και πολλές αντιδράσεις για τη χωροθέτηση στον πρώτο προβλήτα, η διοίκηση του ΟΛΘ αποφάσισε να «μετακινήσει» τη μαρίνα σε σημείο εντός λιμενολεκάνης («από τον επιβατικό σταθμό και πέρα», προς δυτικά) και -αφότου εκδοθεί και η σχετική άδεια- να εντάξει το έργο στον νέο τριετή σχεδιασμό της. 

Αν η μαρίνα εντάσσεται στο πλαίσιο ενός πιο μεσοπρόθεσμου σχεδιασμού, η τακτική σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με Σκόπια και Σόφια, που οριστικοποιήθηκε πρόσφατα, κατόπιν συνάντησης των επικεφαλής ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, αναμένεται να ξεκινήσει πολύ σύντομα, με τις τελευταίες λεπτομέρειες να διευθετούνται προς το τέλος Ιανουαρίου. 

«Αν αυτό πετύχει, η διακίνηση 15.000-20.000 κοντέινερ ετησίως προς Σκόπια και 16.000-17.000 προς Σόφια, συνιστά από μόνη της έναν όγκο ικανό να ρίξει τις τιμές μεταφοράς. 


Ετσι και οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν λόγο να φέρουν φορτία και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει hub (κόμβος) για τη βαλκανική αγορά», επισήμανε ο κ. Αγγελούδης.

Ο κ. Αγγελούδης σημείωσε ότι το 2013 εκτιμάται ότι θα είναι «η καλύτερη χρονιά για το λιμάνι από ιδρύσεως της Α.Ε., καθώς θα έχει τον μεγαλύτερο τζίρο και το μεγαλύτερο χρηματοοικονομικό όφελος». 

Ενδεικτικά ανέφερε ότι, φέτος, ο ΟΛΘ αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση της διακίνησης κοντέινερ άνω του 3% και μικρή μείωση συμβατικού φορτίου, της τάξης μόνο του 6%, παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία.

1 σχόλιο:

  1. Δημήτρη καλή χρονιά να έχουμε,με υγεία ευτυχια και χαρα. Να χαιρεσε την οικογενεια σου και να εισαι παντα καλα. Ευχομαι καλη τυχη για τον νεο χρονο και οτι επιθυμεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me