Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013
Στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco μετέβησαν τις τελευταίες δύο μέρες στις Βρυξέλλες για να δώσουν απαντήσεις στα συνεχή ερωτήματα των αρμόδιων ευρωπαϊκών επιτροπών για τη συμφωνία που προβλέπει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η στάση των κοινοτικών αξιωματούχων της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής κάθε άλλο παρά θετική ήταν, καθώς θεωρούν πως η συμφωνία της κυβέρνησης με την Cosco φέρνει τους Κινέζους σε δεσπόζουσα θέση. Μια εξέλιξη ιδιαιτέρως αρνητική, καθώς ψαλιδίζει τις... πιθανότητες να ανάψει το πράσινο φως από την Κομισιόν για την επικύρωση του φιλικού διακανονισμού, μπλοκάροντας έτσι την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης που έχει αναλάβει την υπόθεση, όσο και τεχνικά κλιμάκια του ΟΛΠ και της Cosco βρέθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στις Βρυξέλλες για να δώσουν απαντήσεις στις ερωτήσεις της Κομισιόν, που στοιχειοθετούν ότι η επέκταση της σύμβασης είναι μια συμφωνία που υπαγορεύεται από την πρώτη σύναψη του 2008 και ότι σε καμία περίπτωση η συμφωνία αυτή δεν μειώνει την αξία του ΟΛΠ εν όψει της αποκρατικοποίησης.
Οι απαντήσεις της ελληνικής πλευράς περιελάμβαναν στοιχεία με τα οποία αποδεικνύουν ότι ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ - Cosco δεν συνιστά ενίσχυση του ελληνικού κράτους προς την κινεζική εταιρεία. Ωστόσο, αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής επιτροπής θεωρούν ότι η συγκεκριμένη συμφωνία δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Κυβερνητικοί κύκλοι αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια εκ μέρους της κυβέρνησης για τη συνεχιζόμενη κωλυσιεργία της Κομισιόν να εγκρίνει τη συμφωνία, που φέρνουν ξανά στην επιφάνεια τα ύποπτα γεωπολιτικά παιχνίδια σε βάρος της Ελλάδας που κρύβονται στο παρασκήνιο αυτής της ιστορίας.
Οπως είχε αποκαλύψει προ εβδομάδων το «Εθνος της Κυριακής», με απορίες που προκαλούσαν... απορία, οι Ευρωπαίοι πάγωναν εκ νέου τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας του ΟΛΠ με την Cosco, στέλνοντας νέα επιστολή με επιπλέον ερωτήματα για το περιεχόμενο της συμφωνίας. Ζητούσαν για παράδειγμα να μάθουν γιατί είναι απαραίτητο να επεκταθεί η δυναμικότητα του λιμανιού, πέραν του αρχικού σχεδιασμού, ρωτούν γιατί η εκτιμώμενη αύξηση της εμπορευματικής κίνησης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υπάρχουσες υποδομές του λιμανιού, ενώ απαιτούσαν κάθε διαθέσιμο εσωτερικό έγγραφο που είχε προετοιμαστεί είτε από τον ΟΛΠ, είτε από τη θυγατρική της Cosco (ΣΕΠ), εν όψει των διαπραγματεύσεων για την αρχική συμφωνία παραχώρησης και τις τροποποιήσεις που ακολούθησαν.
Πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco μοιάζει να βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, που βλέπουν τα γεωπολιτικά και οικονομικά τους συμφέροντα να πλήττονται από τη διείσδυση των Κινέζων στην Ε.Ε.
Η ανάδειξη της στρατηγικής σημασίας του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας με την είσοδο των Κινέζων στον ΟΛΠ φέρνει τον Πειραιά σε πλεονεκτική θέση έναντι των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα), απειλώντας τις παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη. Μια εξέλιξη που πλήττει καίρια χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το Λιμάνι πύλη εισόδου της Huawei στην Ευρώπη
Σε τροχιά υλοποίησης τέθηκε η συμφωνία του Ελληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον κινεζικό κολοσσό τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού Huawei για την αξιοποίηση του Πειραιά ως πύλης εισόδου των προϊόντων του στην αγορά της Ευρώπης. Χθες ξεκίνησε στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) του Πειραιά η πιλοτική λειτουργία του κέντρου διανομής της Huawei, ενός κορυφαίου προμηθευτή τεχνολογικών λύσεων πληροφορικής και επικοινωνιών που εξυπηρετεί περισσότερο από το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Η έναρξη λειτουργίας του κέντρου διανομής είναι η εκπλήρωση της δέσμευσης της Huawei τον Μάιο του 2013 στην ελληνική κυβέρνηση, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα.
Συνεργασία
Η Huawei έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Ελλάδα, που προβλέπει τη δημιουργία διαμετακομιστικού κόμβου και ενός κέντρου έρευνας και τεχνολογίας, σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα και ελληνικές εταιρείες. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι υπουργοί Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Κωστής Χατζηδάκης και Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, κ. Du Qiwen, ο Captain Fu Cheng Qiu, διευθύνων σύμβουλος της Piraeus Container Terminal και ο κ. Jeffrey Zhou, διευθύνων σύμβουλος της Huawei Technologies. Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, θυγατρική της κινεζικής πολυεθνικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco, θα διαχειρίζεται τη διεθνή διανομή προϊόντων, ανταλλακτικών και άλλων τηλεπικοινωνιακών ειδών της Huawei, που φτάνουν από την Κίνα προς την Ευρώπη.
e-go.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες