4/12/13

«Ψωνίζουν» ελληνικά οι καταναλωτές

Αυξήθηκαν σε 60-61% οι πωλήσεις ελληνικών προϊόντων την τελευταία τριετία



Η κρίση έχει κάνει και ένα καλό. Οι Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι μέχρι και το 2010 «σνόμπαραν» τα ελληνικά προϊόντα, την τελευταία τριετία έχουν επιδείξει έναν καταναλωτικό πατριωτισμό. Στροφή, η οποία επιβεβαιώνεται από σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης, προέκυψε ότι στο σύνολο των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων, στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έχει αυξηθεί κατά 5%, από 55-56% σε 60-61%.

Βέβαια θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ως… ελληνικά προϊόντα νοούνται τα προϊόντα που δεν εισάγονται έτοιμα προς πώληση από το εξωτερικό ή εναλλακτικά όσα λαμβάνουν ελληνικό Bar Code, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση του ΙΕΛΚΑ.  Συγκεκριμένα, από τις 18 κατηγορίες που εξετάστηκαν    οι 14 παρουσιάζουν αύξηση της ελληνικότητας με σημαντικές αυξήσεις στις υποκατηγορίες: 
  • αναψυκτικά και χυμοί, γαλακτοκομικά, γλυκά και σνακ, είδη προσωπικής υγιεινής, οινοπνευματώδη ποτά, οπωροκηπευτικά, καθαριστικά οικίας και κατεψυγμένα τρόφιμα. Σε αυτήν την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειονότητα των οποίων παράγεται στην Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή, η οποία επηρεάζει και την Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που προσφέρει ο κλάδος στην εθνική οικονομία και στη σύνθεση του ΑΕΠ. Από τη σχετική μακροοικονομική ανάλυση, του ΙΕΛΚΑ, προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής στη σύνθεση των πωλήσεων εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 1,95%.


Η συνολική συμβολή του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην εθνική οικονομία εκτιμάται για το 2012 σε11,7 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία της έρευνας καταναλωτών του Ινστιτούτου σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνουν τα παραπάνω αποτελέσματα, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές είναι αρκετά εθνοκεντρικοί την περίοδο της οικονομικής ύφεσης.


Χαρακτηριστικά, στην ερώτηση για το αν επιλέγουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία το 77% των καταναλωτών απαντά θετικά, με μόλις το 10% το οποίο απαντά αρνητικά.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me