Της Μαριάννας Τζάννε
Τρεις κορυφαίες χρηματοδοτικές πηγές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για
την κατασκευή του Ρουμανικού αυτοκινητοδρόμου “Comarnic-Brasov” μήκους
55 χιλιομέτρων που σε κοινοπραξία με τις Vinci και Strabag διεκδικεί ο
Άκτωρας.
Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή
Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και την Παγκόσμια Τράπεζα, οι
οποίες εμφανίζονται έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τον οδικό άξονα σύμφωνα
με πρόσφατες δηλώσεις του Ρουμάνικου Υπουργείου Υποδομών.
Από την περασμένη Άνοιξη, στο Βουκουρέστι είχε ξεκινήσει η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους ομίλους που διεκδικούν την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ. Οι άλλοι τρεις διεκδικητές είναι οι Spedition – Tehnostrade και η Impregilo – Salini καθώς από την δημοπρασία εμφανίζεται να έχει αποχωρήσει η China Communications Construction Company.
Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, στις αρχές Δεκεμβρίου θα έχει καθοριστεί ο ανάδοχος του έργου ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν τον προσεχή Απρίλιο με στόχο ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί ως το καλοκαίρι του 2017.
Ωστόσο στελέχη της Εθνικής Εταιρείας των
Αυτοκινητοδρόμων της Ρουμανίας σημείωναν πρόσφατα ότι από τον
ανταγωνιστικό διάλογο έχουν ανακύψει δύο σημαντικά προβλήματα: το πρώτο
είναι η μελέτη του έργου που θεωρείται ξεπερασμένη καθώς έγινε πριν από
11 χρόνια και το δεύτερο είναι η μελέτη σκοπιμότητας που προβλέπει
ταχύτητες 80 χιλιομέτρων, οι οποίες θεωρούνται πολύ χαμηλές για δρόμο
ταχείας κυκλοφορίας.
Με βάση τις εκτιμήσεις, το χρονοδιάγραμμα του έργου θα εξαρτηθεί από το μέγεθος των γεωλογικών προβλημάτων που εμφανίζει η περιοχή. Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους υπάρχουν τρεις σήραγγες που πρέπει να κατασκευαστούν και που η ολοκλήρωσή τους συνδέεται άμεσα με τις καιρικές συνθήκες.
“Αν ο καιρός είναι καλός, θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν την
εθνική οδό στο τέλος του 2016, αλλά αν ο καιρός δεν βοηθά, τα έργα θα
μπορούσαν να τελειώσουν το καλοκαίρι του 2017 ", αναφέρουν ρουμανικές
πηγές του αρμόδιου υπουργείου.
Είναι αξιοσημείωτο πάντως ότι η κοινοπραξία Vinci – ΑΚΤΩΡ είχε κερδίσει πριν μερικά χρόνια το διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης μεγάλου τμήματος του ίδιου οδικού άξονα από το οποίο αποχώρησε εξαιτίας προβλημάτων χρηματοδότησης.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα η κοινοπραξία δεν
κατόρθωσε να συγκεντρώσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση, εντός 90
ημερών που είχε θέσει το ρουμανικό δημόσιο, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί
έκπτωτη, χωρίς όμως να απαιτείται η καταβολή αποζημίωσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες