MEDITERRANEAN SHIPPING COMPANY
Νέες προοπτικές στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ δημιουργεί η εμφάνιση ενός τρίτου μνηστήρα, πέραν των Κινέζων και των Νεοζηλανδών.
Ο παγκόσμιος κολοσσός Mediterranean Shipping Company, ιταλοελβετικών συμφερόντων που εδρεύει στη Γενεύη, προστέθηκε στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών του ΟΛΠ, ανεβάζοντας μοιραία τον πήχη των προσδοκιών της κυβέρνησης για το τίμημα της ιδιωτικοποίησης.
Η MSC, που ανήκει στην κορυφή της πυραμίδας των εταιρειών διαχείρισης πλοίων μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο -σύμφωνα με πληροφορίες-, χτύπησε την «πόρτα» του ΤΑΙΠΕΔ εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για το πρώτο λιμάνι της χώρας και θέτοντας υποψηφιότητα και αυτή μετά τους Νεοζηλανδούς για τον διαγωνισμό.
Στόλος-μαμούθ
Η Mediterranean Shipping Company που ανήκει στον Ιταλό μεγαλοεπιχειρηματία Τζιανλουίτζι Απόντε, με ισχυρή παρουσία σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά, διαχειρίζεται έναν στόλο-μαμούθ που ανέρχεται σε 453 πλοία μεταφορικής ικανότητας 2,29 εκατομμυρίων κοντέινερ. Με παρουσία σε 270 λιμάνια ανά την υφήλιο, 350 γραφεία σε αντίστοιχες πόλεις του κόσμου και 29.000 εργαζόμενους, αποτελεί έναν παγκόσμιας εμβέλειας παίκτη στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.
Το ενδιαφέρον της Mediterranean Shipping Company για το λιμάνι του Πειραιά γίνεται γνωστό μόλις λίγες ημέρες μετά την εμφάνιση των Νεοζηλανδών στο «παιχνίδι» της διεκδίκησης του ΟΛΠ.
Με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου το επενδυτικό σχήμα νεοζηλανδικών συμφερόντων, αποτελούμενο από τις Morrison & Co και ICM Limited, έβαλε σοβαρή υποψηφιότητα για συμμετοχή στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ.
Πρόκειται για έναν επίσης διεθνή όμιλο με εκτεταμένη δραστηριότητα στη διαχείριση λιμένων και έντονη επιχειρηματική παρουσία στο πεδίο των κατασκευών και των μεταφορών σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Βρετανία και η Βραζιλία.
Η εμφάνιση δύο μνηστήρων πέραν της κινεζικής Cosco για τον Πειραιά μπορεί, σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, να δημιουργήσει τις συνθήκες για τη διαμόρφωση ενός υψηλότερου τιμήματος.
Το μοντέλο του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ προβλέπει πώληση ποσοστού της τάξης του 67%, η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του οποίου αποτιμάται περί τα 300 εκ. ευρώ. Μέχρι σήμερα αυτό που έχει γίνει γνωστό είναι ότι οι Κινέζοι φέρονται διατεθειμένοι να προσφέρουν τίμημα της τάξης των 600-700 εκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων όμως και των νέων επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκ. ευρώ.
Παράλληλα, πάντως, το γεγονός ότι μακραίνει η λίστα των ενδιαφερομένων για τον Πειραιά δημιουργεί νέα δεδομένα και στην υπόθεση της συμφωνίας με τους Κινέζους για τις επενδύσεις στον ΙΙΙ προβλήτα, που μπλοκάρει η Κομισιόν. Η εμφάνιση νέων μνηστήρων είναι ικανή να άρει τις επιφυλάξεις και να δώσει τέλος στο ευρωπαϊκό «μπλόκο» με τις συνεχείς ερωτήσεις εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη δρομολογούμενη νέα σύμβαση με την Cosco.
Κώστας Νάνος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες