26/9/14

ΟΛΠ: Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αρνητικής προσέγγισης

Βαθειά υποτιμημένη η χρηματιστηριακή αξία του
ΟΛΠ: Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αρνητικής προσέγγισης
Μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 1,084 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία αποτιμάται η νέα σύμβαση του φιλικού διακανονισμού του ΟΛΠ με την Cosco. Ένας διακανονισμός που πλέον δεν αμφισβητείται.

Για να γίνει αντιληπτό το όφελος, σήμερα η καθαρή παρούσα αξία της πρώτης σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών ανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ. Τα νούμερα που προέρχονται από αποτίμηση των οίκων Ernst &Young και PWC, περιλαμβάνονται στην πρόσφατη αλληλογραφία της ελληνικής πλευράς με τις γενικές διευθύνσεις της Κομισιόν...

Μάλιστα τα 860 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί με βάση το "απαισιόδοξο σενάριο". Δηλαδή ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί στη διάρκεια της 30ετούς σύμβασης σε χαμηλά και μεσαία επίπεδα καθώς στην Αν. Μεσόγειο θα δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά terminals, κ.οκ.

Στον αντίποδα, τα 1.084 δισ. ευρώ αφορούν το "αισιόδοξο" σενάριο. Δηλαδή ότι ο Πειραιάς θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2044 με τους σημερινούς γοργούς ρυθμούς και ότι η δρομολογούμενη επένδυση της Cosco των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού από τα 3,2 στα 6,2 έξι εκατομμύρια TEU.

Σε μια τέτοια περίπτωση από το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είναι σήμερα στη Μεσόγειο, θα φτάσει σε μερικά χρόνια να είναι το 1ο. "Κλειδί" της υπόθεσης είναι ότι με την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙΙ θα επιτραπεί ο ελλιμενισμός στον Πειραιά των νέων μεγάλων πλοίων της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 κιβωτίων.



Σήμερα, τέτοια πλοία δεν μπορούν να ελλιμενισθούν στον Πειραιά. Καταφτάνουν πλοία χωρητικότητας μόνο μέχρι 12.000 κιβωτίων. Σημειωτέον ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων κάθε λιμανιού, και συγκεκριμένα το 85%, προέρχεται από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και όχι από την ακτοπλοΐα ή την κρουαζιέρα. Εννοείται επομένως ότι όσο μεγαλώνει το λιμάνι, αυξάνεται και η αξία του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος μετά το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 74%) του ΟΛΠ, η Lansdowne Partners International Limited (κατέχει το 8,41%), εκτίμησε πρόσφατα ότι με τη νέα σύμβαση, η αξία του οργανισμού εκτινάσσεται στα επίπεδα των 1,8-2 δισ. ευρώ.

Η τρέχουσα αποτίμησή του στο ταμπλό αυτή την στιγμή - στη τιμή των 15,30 ευρώ ανά μετοχή - ανέρχεται σε 382 εκατ. ευρώ. Και λιμάνι δεν είναι μόνον η σύμβαση με την Cosco... Και η τιμή στόχος των 26,50 ευρώ που δίνουν οι αναλυτές της Alpha Finance και η οποία δίνει κεφαλαιοποίηση στα 675 εκατ. ευρώ προσεχώς θα αναθεωρηθεί...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me