6/7/14

Τηλεματικά λεωφορεία και «έξυπνες» στάσεις

NΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα 100 πρώτα τηλεματικά λεωφορεία, τα οποία θα δίνουν ενημέρωση και πληροφορίες στους επιβάτες σε πραγματικό χρόνο.


Οι «έξυπνες στάσεις» θα ενημερώνουν τους επιβάτες για τον ακριβή χρόνο διέλευσης λεωφορείων και τραμ
Η κατασκευή του έργου της τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, που θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες να ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις καθώς επίσης και από το κινητό τους τηλέφωνο ή το tablet τους, μπήκε πλέον στην τελική ευθεία.

Οι εργασίες ξεκινούν από αυτό τον μήνα, καθώς στις αρχές της περασμένης εβδομάδας υπεγράφη η Σύμβαση Σύμπραξης ΣΔΙΤ για το έργο της τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού «Advanced Transport Telematics», που συνέστησε ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης «Ενωση Προσώπων Intrasoft International S.A. - Intrakat».

Το σύστημα της τηλεματικής, το οποίο είχε εξαγγελθεί για πρώτη φορά αρκετά χρόνια πριν, αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως σε στάσεις, λεωφορεία και τρόλεϊ από τον Ιανουάριο του 2016 βελτιώνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις των επιβατών.

Το σύστημα

Οι πρώτες έξυπνες στάσεις και τα τηλεματικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν τον Φεβρουάριο του 2015. Στην πλήρη ανάπτυξή του το σύστημα τηλεματικής θα περιλαμβάνει: • Εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ.
• Εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων» στάσεων για την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε πραγματικό χρόνο και την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού για την εκτέλεση των δρομολογίων.

• Κέντρο Διαχείρισης Συστήματος.
• Κέντρα Εποπτείας Οχημάτων.
• Κέντρο Εποπτείας ΟΑΣΑ.

Παράλληλα θα λειτουργεί διαδραστικό σύστημα πληροφόρησης κοινού για το σύνολο των γραμμών και των δρομολογίων μέσω Διαδικτύου. Ουσιαστικά τόσο ο επιβάτης όσο και οι συγκοινωνιακές εταιρείες θα γνωρίζουν την ακριβή θέση των οχημάτων, τη μέση ταχύτητα αλλά και ενδεχόμενες καθυστερήσεις.

Με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής στις στάσεις αλλά και ο συνολικός χρόνος των μετακινήσεων και θα υπάρξει δυνατότητα για ενημέρωση μέσω κινητού τηλεφώνου και Διαδικτύου.

Επιπλέον ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τον στόλο των οχημάτων. Η σύμβαση που υπεγράφη για το έργο είναι δωδεκαετής και ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του έργου για 10 χρόνια και 6 μήνες. Μετά το πέρας των 12 ετών (μαζί με την κατασκευή) το σύστημα θα μεταβιβαστεί εξ ολοκλήρου στον ΟΑΣΑ.

Τρεις φάσεις

Το έργο θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη, έως και τον ερχόμενο Φεβρουάριο, θα έχουν δημιουργηθεί τα Κέντρα Εποπτείας, 10 τηλεματικά αμαξοστάσια και θα λειτουργήσουν και 100 τηλεματικά οχήματα.

Στη δεύτερη φάση, έως τον Ιούλιο του 2015, θα γίνει ο εξοπλισμός σε 1.000 τηλεματικά οχήματα και σε 100 έξυπνες στάσεις, ενώ στην τρίτη θα ολοκληρωθεί ο εξοπλισμός σε 900 τηλεματικά οχήματα και 900 στάσεις εκ των οποίων οι 30 θα είναι διαδραστικές και θα υπάρξει και σύστημα καταμέτρησης επιβατών στο 1/3 των οχημάτων.

Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 13.284.575 ευρώ από το οποίο το 40% θα επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες

About Me